محمد بن‌سلمان، جانشین ولیعهد عربستان، قرار است در اواسط ماه جاری (ژوئن) برای مذاکره با مقامات آمریکا از جمله باراک اوباما، رئیس‌جمهور این کشور،‌ راهی واشنگتن شود. ‌به گزارش رویترز، وی قرار است درخصوص بحران یمن، با اشتون کارتر، وزیر دفاع آمریکا و دیگر مقام‌های این کشور بحث و گفت‌وگو کند. جنگ داخلی سوریه نیز یکی دیگر از مسائل مورد بحث دوطرف خواهد بود. یکی از منابع عربستانی گفته که محمد بن سلمان در روزهای 14 تا 16 ژوئن (25 تا 27 خرداد) در آمریکا خواهد بود. وی سپس برای مذاکره با شرکت‌های مالی به نیویورک و احتمالا به لس‌آنجلس سفر خواهد کرد.
کد خبر: ۹۱۰۴۴۹

حکم من ظالمانه و سیاسی است

شیخ علی سلمان، دبیرکل جمعیت الوفاق بحرین در واکنش به افزایش مجازاتش به 9 سال زندان اعلام کرد: دستگاه قضایی، ابزاری در دست حکومت است تا با آن مخالفان سیاسی را مجازات کند.شیخ سلمان در پیام خود از زندان مرکزی «جو» گفت: این احکام ما را از مطالبه حقوقمان بازنمی‌دارد و فقط به تلاش ما برای دستیابی به آن مُصرتر می‌کند.وی بر ادامه کار مسالمت‌آمیز برای دستیابی به حقوق مشروع تاکید کرد و گفت این حق ملت بحرین است که دولت منتخب خود را داشته باشد.

پاسخ دندان‌شکن نماینده عراقی به سفیر عربستان

نماینده پارلمان و رئیس جنبش «اراده» در عراق، از عربستان خواست برای سفیر خود در بغداد، یک دورة آموزشی بگذارد. به گزارش العالم، حنان الفتلاوی با انتشار بیانیه ای اعلام کرد: بار دیگر از عربستان سعودی درخواست می کنم سفیرشان در عراق را به دوره آموزشی فشرده درباره اصول کار دیپلماسی بفرستند ؛ زیرا «ثامر السهبان» در اظهارات تازه اش در امور داخلی عراق دخالت کرده و این بار از تغییر بافت جمعیت سخن رانده است. الفتلاوی تاکید کرد: این گونه اظهارات، خلاف فعالیت دیپلماتیک در هر کشور است.

افغانستان خانه دوم من است

نارندرا مودی، نخست‌وزیر هند روز گذشته به منظور افتتاح سد احداث شده دهلی‌نو در افغانستان، به کابل سفر کرد.

به گزارش فارس، مودی در پیامی قبل از سفر به هند گفت: من امروز به خانه دوم خود سفر می‌کنم؛ افغانستان جایی است که مردم هند خانه خود می دانند و مردم خوب افغانستان همان‌طور هند را خانه خود می‌دانند. این‌ دومین سفر وی ظرف شش ماهه گذشته به افغانستان است. «سد دوستی» که با نام «سد سلما» نیز شناخته می‌شود، نماد دیگری از گسترش روابط دوجانبه افغانستان و هند طی سال‌های اخیر است؛ زیرا دهلی نو مجدانه درصدد برقراری یک مشارکت استراتژیک با افغانستان است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها