انرژی اسکور (EnergySquare) یک فناوری جدید برای شارژ بی‌سیم گوشی هوشمند است که مزایای زیادی برای کاربران دارد.
کد خبر: ۹۱۰۳۰۵

این فناوری در قالب یک صفحه سینی مانند که چند مربع دارد عرضه شده است. کافی است یک برچسب ویژه را پشت گوشی هوشمند قرار دهید. این برچسب دارای دو نقطه رساناست که با قرارگرفتن روی این صفحه می‌تواند گوشی را شارژ کند. انرژی اسکور از قابلیت شارژ همزمان چند گوشی مختلف برخوردار است. سرعت شارژ با این شیوه مانند سرعت شارژ با شارژر معمولی است و البته برخلاف دستگاه‌های شارژ بی‌سیم دیگر، اتلاف انرژی هم ندارد. با این دستگاه می‌توان گوشی‌های هوشمند با سیستم‌عامل‌های مخلتف را شارژ کرد.

عکس‌های میکروسکوپی

دوربین، یکی از کاربردی‌ترین بخش‌های یک گوشی هوشمند است. حالا یک شرکت ایتالیایی امکان گرفتن تصاویری را که تابه‌حال فقط با میکروسکوپ امکان‌پذیر بوده برای صاحبان گوشی هوشمند فراهم کرده است. ‌بلیپس (BLIPS) یک مجموعه دارای دو لنز بسیار کوچک است که براحتی می‌توان روی لنز دوربین هر نوع گوشی هوشمندی چسباند. یکی از این دو لنز امکان گرفتن تصاویر ماکرو یعنی تصاویری با بزرگنمایی 10 برابر از سوژه‌های مختلف نظیر حشرات را فراهم می‌کند. لنز دو هم که کاربردی نظیر میکروسکوپ دارد، امکان گرفتن عکس از دنیای میکروسکوپی را به ما می‌دهد. بنا به گفته سازندگان، با استفاده از این لنز می‌توان سلول‌های زنده را نیز مشاهده کرد.

فضای سبز در خانه

اکوکیوب ایر (EcoQube Air) ترکیبی از فناوری دیجیتال و کشاورزی است که امکان لذت بردن از یک گیاه زنده در خانه و در عین حال تصفیه هوا را به ما می‌دهد. این دستگاه که آب، مواد مغذی و نور مورد نیاز گیاه را فراهم می‌کند، به فیلترهایی سه‌گانه مجهز است که می‌تواند انواع ذرات معلق و آلاینده را از هوای خانه بگیرد.

این مجموعه علاوه بر زیبایی خاصی که به اتاق کاربر می‌دهد، به دلیل نورپردازی با رنگ‌های مختلف می‌تواند به ساکنان خانه کمک کند تا خوابی بهتر نیز داشته باشند. همچنین اپلیکیشن ویژه‌ای که برای این دستگاه طراحی شده امکان کنترل وضعیت فعلی گیاه را نیز به کاربر می‌دهد.

ریمو؛ هوشمندساز کولر

بسیاری از ما در فصل‌های گرم سال، در خانه یا محل کار خود کولر روشن می‌کنیم. داشتن دمای مطلوب در خانه و محل کار در تابستان و در عین حال صرفه‌جویی در مصرف برق از مهم‌ترین خواسته‌های کاربران دستگاه‌های سرمایشی است. خوشبختانه «ریمو» می‌تواند راه‌حلی هوشمند برای هر دوی این خواسته‌ها باشد.

این دستگاه که می‌توان آن را با بیشتر دستگاه‌های غیرهوشمند سرمایشی هماهنگ کرد به ما امکان می‌دهد از طریق اپلیکیشنی ویژه، کولر خانه خود را از بیرون کنترل کنیم. این سامانه هوشمند حتی می‌تواند به‌صورت خودکار عمل کرده و با دریافت اطلاعات موقعیتی کاربر، کولر را پیش از رسیدن او روشن کند یا حتی کولر اتاق‌هایی را که خالی هستند خاموش کند. انطباق دما و رطوبت اتاق با دما و رطوبت انتخابی فرد و نیز کاهش انرژی از دیگر کارکردهای این سامانه هوشمند است.

کیف‌یاب!

هر روز خیلی‌ها کیف پول خود را گم می‌کنند. اگر شما هم جزو این افراد هستید، شاید «والی»‌ بهترین راه‌حل برایتان باشد. کافی است ابتدا اپلیکیشن این کیف پول زیبا و چرمی مجهز به فناوری دیجیتال را روی گوشی خود نصب کنید. در این صورت هر گاه از کیف پولتان دور شدید (مثلا وقتی آن را در یک فروشگاه جا می‌گذارید)، هشداری برای گوشی ارسال می‌شود. همچنین شکاف‌های کارت اعتباری این کیف نیز هوشمند هستند و در صورتی که در یک بازه زمانی خاص (به انتخاب کاربر) کارت اعتباری به آن باز نگردد، باز هم هشداری به گوشی هوشمند ارسال می‌شود. اما اگر کیف پولتان کنارتان باشد و نتوانید گوشی را پیدا کنید چه؟ در این صورت کافی است دو بار روی این کیف ضربه بزنید تا یک بوق هشدار از گوشی‌تان بلند شود. البته برای این کار، گوشی حتما باید در فاصله کمتر از 30 متری شما باشد.

چشم از گوشی بردار!

همه ما هر روز بارها از گوشی هوشمندمان استفاده می‌کنیم، اما در مواقعی نظیر ورزش، استفاده از گوشی برای انجام کاری نظیر مشاهده آخرین پیامک دریافتی یا تغییر فایل موسیقی در حال پخش، چندان هم ساده نیست. همچنین نگاه کردن به صفحه گوشی هنگام رانندگی حتی خطرناک هم است.

دستگاه O6 می‌تواند راه‌حلی برای این موقعیت‌ها باشد. این دستگاه کوچک که می‌توان آن را روی فرمان خودرو، روی جیب یا حتی مانند ساعت مچی روی مچ دست قرار داد، یک صفحه لمسی دارد که با لمس بخش‌های مختلف آن می‌توان فرمان‌هایی مثل خواندن پیامک یا ایمیل و نیز تغییر فایل موسیقی در حال پخش را به گوشی داد، بدون این‌که نیازی به نگاه کردن به صفحه‌نمایش گوشی باشد. این دستگاه که در حال حاضر فقط برای آیفون طراحی شده، همچنین فرمان صوتی کاربر را نیز می‌پذیرد.

ارزان‌ترین چاپگر سه‌بعدی دنیا

چاپگرهای سه‌بعدی می‌توانند انواع چیزهای مختلف، از مجسمه‌های کوچک تا بدنه خودرو و حتی خانه را بسازند. مشکل اینجاست که بیشتر این دستگاه‌ها بسیار گرانقیمت هستند و نرم‌افزار ویژه آنها نیز بسیار پرهزینه است. در این میان، قرار است یک چاپگر سه‌بعدی با نام101Hero به بازار عرضه شود که نه‌تنها ارزان‌ترین چاپگر سه‌بعدی به شمار می‌رود، بلکه کار کردن با آن نیز بسیار ساده است. کافی است فایل قابل دانلود طرح موردنظر را روی کارت حافظه قرار داده و پس از داخل کردن کارت حافظه درون چاپگر، دکمه روی دستگاه را فشار دهیم. این دستگاه همچنین نرم‌افزاری متن‌باز دارد که امکان طراحی را نیز به کاربر می‌دهد. گفتنی است این چاپگر سه‌بعدی 1.8 کیلوگرم وزن داشته و قیمت آن حدود 170 هزار تومان است.

منبع: kickstarter

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها