رئیس شورای نجات استان الانبار تاکید کرد که سرلشکر قاسم سلیمانی بر اساس درخواست دولت عراق به بغداد آمده است.
کد خبر: ۹۰۹۹۹۴
اظهارات رئیس شورای نجات الانبار در باره حضور سردارسلیمانی در عراق

به گزارش جام جم آنلاین، شیخ حمید الهایس رئیس شورای نجات استان الانبار تاکید کرد که سرلشکر قاسم سلیمانی بر اساس درخواست دولت عراق و کمک به مبارزه با تروریسم وارد عراق شده است.

شیخ الهایس با اشاره به هجمه رسانه ای علیه الحشد الشعبی گفت: نیروهای مردمی الحشد الشعبی نهادی نظامی هستند که از دستورات فرماندهی کل نیروهای مسلح پیروی می‌کنند، و ما با الحشد الشعبی همزیستی کرده و در بسیاری از عملیات با آنان شرکت کرده‌ایم. الحشد الشعبی شهروندان غیرنظامی را نجات داده و به آنان تمام کمک های لازم را می کنند.

وی تاکید کرد: ما در برابر این هجمه رسانه ای در علیه الحشد الشعبی می‌ایستیم و با آن برخورد خواهیم کرد؛ زیرا ما بخشی از این مجموعه هستیم، و به هیچ رسانه‌ای خواه عربی یا بیگانه اجازه نمی دهیم که نیروهای الحشد الشعبی را هدف حملات رسانه‌ای خود قرار دهند.

وی در پاسخ به سوالی در مورد دلیل هجمه کشورهای عربی به ویژه کشورهای عری حوزه خلیج فارس علیه حضور ایران در کنار عراق در مبارزه با تروریسم، گفت: اولا باید خداوند را شکر و سپاس گویند؛ زیرا اگر الحشد الشعبی نبود، دولت‌های آن ها نابود می‌شد. سرلشکر قاسم سلیمانی بر اساس درخواست دولت عراق آمده است، و اگر آنان نسبت به ایشان معترض هستند، پس برای ما کمک و پشتیبانی بفرستند و ما از آن ممنون خواهیم بود. اما این امر فقط تبلیغات و کار رسانه‌ای است نه بیشتر و نه کمتر.

شیخ الهایس تاکید کرد که اگر الحشد الشعبی نبود، بسیاری از شهرها در عراق از دست رفته بود. الحشد الشعبی دارای محبوبیت زیادی در میان مردم عراق است، اما در عین حال ما خواستار گسترش دایره رهبری حشد شعبی هستیم تا تمامی گروه‌های عراقی را شامل شود و همه بهانه‌ها را از بین ببرد.

رئیس شورای نجات استان الانبار همچنین با اشاره به اینکه فلوجه لانه تروریسم و مقر رهبران سازمان تروریستی داعش است، تاکید کرد که خودروی‌های بمب‌گذاری شده و انتحاری‌ها از فلوجه به سوی پایتخت روانه می‌شوند؛ بنابراین آزادسازی فلوجه امنیت را برای بغداد به ارمغان خواهد آورد، و ثبات را در آن بیشتر و بیشتر خواهد کرد، و ما امیدواریم که نیروهای مسلح فلوجه را با سرعت بیشتری آزاد نمایند. به خواست خداوند موضوع پایان یافته است، و برخلاف تصور بسیاری از مردم، آزادسازی فلوجه زمان بسیاری به طول نخواهد انجامید.

منبع:تسنیم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها