حسین خواجه‌امیری که اغلب مردم او را با نام ایرج می‌شناسند، از خواننده‌های قدیمی شناخته شده موسیقی ایرانی است. او قرار است پس از 15 سال دوری از صحنه، فردا شب در بندرعباس روی صحنه برود و برای مردم این شهر موسیقی اجرا کند. خواجه امیری پدر احسان خواننده شناخته شده موسیقی پاپ است و طی بیش از 60 سال فعالیت هنری آلبوم‌های بسیاری را منتشر و روانه بازار کرده و بیش از 2000 آواز و تصنیف از او منتشر شده است.
کد خبر: ۹۰۸۹۲۱

ایرج همچنین انتشار آلبوم‌های موفقی چون پرنده، نیاز، حرف نگفته، شب بارانی، خاطرات زندگی، من و استاد و ... را در کارنامه کاری خود دارد.

او آخرین آلبوم خود را تحت‌عنوان «قصه زندگی» در سال 91 منتشر کرد که با استقبال مخاطبان روبه‌رو شد. این خواننده باسابقه در کنسرت فرداشب قطعات ماندگار و خاطره‌انگیز خود را در سالن شهید آوینی بندرعباس اجرا می‌کند.

الناز شاکردوست از حراج تهران گفت

پنجمین حراج تهران با فروش 25 میلیارد و 362میلیون تومانی بار دیگر هنرهای تجسمی را به صدر اخبار رسانه‌های ایران برد. اما یکی از حاشیه‌های این حراج این بود که نخستین تابلوی حراج را یک بازیگر سینما خرید، الناز شاکردوست که اثری از ناصر اویسی را خرید، در این باره به میزان گفت: «این نخستین‌بار است که خودم در «حراج تهران» حضور پیدا می‌کنم اما در دوره‌های گذشته، همیشه نماینده‌ای از طرف من در حراج حضور داشته است.»

شاکردوست ادامه داد: «ارتقای قیمت آثار بزرگان هنر ایران، مایه مباهات و افتخار ملی است و هر کس در حد توان خود باید از این فرآیند حمایت کند؛ من هم هر سال به اندازه توانم سعی کرده ام در این کار مشارکت کنم.»

بازیگر فیلم رسوایی 1 درخصوص این که نخستین کار پنجمین حراج تهران را خریداری کرده است ابراز خوشحالی کرد و گفت: «هیجان‌انگیز بود که اولین چکشی که آقای پاکدل برای یک اثر در حراج پنجم زد نصیب من شد و مقدمه خلق رکوردی به‌یادماندنی برای هنر ایران شد، من همیشه آثار استاد ناصر اویسی را دوست داشته‌ام و خوشحالم که این تابلوی زیبا و ارزشمند را به خانه می‌برم.»

همایون شجریان «خیام» شد

اپراهای عروسکی بهروز غریب‌پور را اغلب می‌شناسیم. او تاکنون به موضوعاتی چون واقعه عاشورا، زندگی حافظ و مولوی، داستان لیلی و مجنون، رستم و سهراب و... پرداخته و روایت جذابی از آنها را در اپراهایش ارائه کرده است.

او این روزها در حال آماده شدن برای اجرای اپرای خیام است و آن‌طور که به مهر گفته است، همایون شجریان خواننده موسیقی ایرانی را برای ایفای نقش خیام انتخاب کرده است.

آن‌طور که غریب‌پور می‌گوید این خواننده شناخته شده که پیش از این هم در اپرای مولوی در نقش شمس تبریزی با گروه تئاتر آران همکاری داشته، همیشه در زمینه دستمزد کم‌توقع‌ترین خواننده بوده و این کار را به‌دلیل تاثیرگذاری فرهنگی‌‌‌اش می‌پذیرد. سرپرست گروه تئاتر «آران» با اشاره به این‌که پیش از این در اپرای عروسکی «مولوی» تجربه همکاری با همایون شجریان را داشته است، یادآور شد: در آن اپرا، همایون شجریان نقش شمس تبریزی را به زیبایی ایفا کرد. دغدغه او این بود که در اپرای بعدی شرایط به گونه‌ای نباشد که او خود را تکرار کند و خوشبختانه در مواجهه با اپرای عروسکی «خیام» به این نتیجه رسید که ایفای نقش خیام نه تنها تکراری نیست، بلکه شرایط جدیدی برای این هنرمند توانمند عرصه موسیقی ایجاد خواهد کرد.

سعید بیابانکی و یک ضعف بزرگ

یکی دو دهه پیش به عنوان یک غزلسرای جدی و جوان او را می‌شناختیم که هر از گاهی سری به دنیای سیاست هم می‌زد؛ اما هر چه به این اواخر نزدیک شویم، سعید بیابانکی وجه طنزپردازی‌اش سنگین‌تر می‌شود و حالا که اجرای یک برنامه تخصصی شعر در شبکه چهار را هم به‌عهده دارد؛ او روز گذشته در مصاحبه‌ای به ایسنا گفت: «ضعف بزرگ ما این است که آنچه در دانشگاه وجود دارد، از شعر خلاقه و شعر امروز فاصله گرفته است.» او همچنین معتقد است که «ما علاوه بر دانشکده ادبیات، باید دانشکده‌ای داشته باشیم که شعر و داستان‌ نوشتن یاد بدهد.»

این شاعر درباره ارتباط فضای آکادمیک ادبیات با فضای شعری امروز گفت: ضعف بزرگ ما از همین‌جا آغاز می‌شود که شعری که در دانشگاه‌ها وجود دارد، با آنچه در خارج از دانشگاه‌ها به عنوان شعر خلاقه و شعر امروز به حساب می‌آید، فاصله دارد. در واقع اینها نقاط اشتراک کمی دارند و بعضی وقت‌ها هم هیچ ربطی به هم ندارند.

او درباره فارغ‌التحصیلان رشته ادبیات خاطرنشان کرد: کسی که لیسانس، فوق‌لیسانس و دکترای ادبیات می‌گیرد، اگر خیلی خوب هم درس خوانده باشد به کسی تبدیل می‌شود که تاریخ ادبیات را حفظ است؛ آن هم تاریخ ادبیات گذشته که این برای بیرون دانشگاه مناسب نیست.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها