درباره سریال خط هوایی شمال

هیجان در آسمان آلاسکا

یک خط هوایی خصوصی و اتفاقات و حوادثی که پیرامون آن در آلاسکا اتفاق می‌افتد، محور اصلی سریالی تلویزیونی به نام «خط هوایی شمال » است که هم اکنون از شبکه یک سیما پخش می‌شود. این خط هوایی با نام ساختگی یلو نایف خانوادگی اداره می‌شود: مل ایورسون صاحب اصلی آن است و دخترش کریستنا که خود یک خلبان است، پدرش را در اداره این شرکت هوایی کمک می‌کند. مل ایورسون 30 سال است که خط هوایی شمال را اداره می‌کند که البته برای این کار روش‌های خاص خود را دارد.
کد خبر: ۹۰۸۶۵۶

بازگشت بابی، پسر شریک سابقش چالش جدیدی را برای مل ایجاد می‌کند .این دو هرچند اختلافاتی با هم دارند اما مل حس پدارنه‌ای نسبت به بابی دارد و از بازگشتش خوشحال است. کریستنا خلبان ماهری است که البته تمام سعی‌اش این است که خود را اثبات کند و لیاقت و شایستگی‌هایش را به پدرش نشان دهد. بابی مارتین، پسر شریک مل ایورسون نیز شخصیت اصلی دیگر سریال است که درگیری‌ها و اختلاف نظرش با ایورسون‌ها بخشی از حوادث داستان را رقم می‌زند. پدرش یک خلبان بود و او بعد از مرگ پدرش یلونایف را ترک می‌کند. پس از سال‌ها برای مراسم عروسی خواهرزاده‌اش برمی‌گردد و این آغاز مرحله جدیدی از زندگی اوست.

ساخت سریال خط هوایی شمال از سال 2012 آغاز شد و تا سال 2014 سه سری از آن تولید و به نمایش در آمد؛ در حالی که انتظار می‌رفت تولید سریال ادامه پیدا کند شبکه CBC کانادا رسما اعلام کرد سری جدید تولید نخواهد شد و به دلیل کمبود بودجه ساخت این سریال متوقف می‌شود.

این سریال مولفه‌های زیادی را برای جذب مخاطب دارد؛ از یک طرف یک سریال خانوادگی است و سعی دارد روابط درون خانواده و کار را با هم به تصویر درآورد و از سوی دیگر بیننده را با هیجان پرواز همراه می‌کند. در هر قسمت، این شرکت هوایی مسئول انجام عملیات و ماموریت‌های ویژه است که خود جذابیت دوچندانی داشته و بیننده را با خود همراه می‌کند. حوادث غیرمنتظره‌ای که برای انجام ماموریت‌های هوایی پیش می‌آید لحظاتی نفسگیر به وجود می‌آورد که هیجان آن بیننده را پای تلویزیون میخکوب می‌کند. روایت این داستان‌ها در طبیعت بکر و زیبای آلاسکا، عامل دیگری است که بیننده را برای دنبال‌کردن داستان و ماجراها تشویق می‌کند. از سوی دیگر تمام افرادی که در این خط هوایی کار می‌کنند در عین اختلافاتی که با هم دارند در مشکلات و شرایط سخت کنار هم قرار می‌گیرند و این ویژگی برای بیننده تلویزیون جذاب و دیدنی و در عین حال آموزنده است.

سریال خط هوایی شمال شروع موفقیت‌آمیزی داشت و بیش از یک میلیون نفر بیننده قسمت اول آن بودند. مسئولان شبکه تلویزیون کانادا این استقبال را نشانه اشتیاق کانادایی‌ها از تولیدات تلویزیونی باکیفیت کشورشان می‌دانستند. فصل اول این سریال با به جا گذاشتن رکوردتعداد بیننده در سال 2012 لقب پربیننده‌ترین سریال کانادا طی 15 سال گذشته را کسب کرد.

گری هاروی، کارگردان و تهیه‌کننده سریال خط هوایی شمال در مورد این موفقیت گفت: تلویزیوین کانادا تولیدات تلویزیونی بسیاری دارد اما همگی موفق نیستند. موفقیت خط هوایی شمال مدیون گروه باتجربه تولید سریال و تبلیغات قوی آن است و نشان می‌دهد سریال‌های کانادایی می‌توانند در سایه همکاری تهیه‌کننده‌ها و پخش‌کننده‌ها موفق باشند.

بخش زیادی از موفقیت این سریال مدیون بازیگران آن است، بازیگرانی از نسل‌های متفاوت بازیگری کانادا که البته چهره‌های شناخته شده آنها از عواملی بود که زمان آب شدن یخ سریال را در ابتدا کوتاه می‌کرد.

آدام بیچ، بازیگر نقش بابی مارتین یکی از شخصیت‌های شناخته شده تلویزیون کاناداست. او متولد 1972 است و از نوجوانی کار بازیگری را آغاز کرد. بیچ از جمله بازیگرانی است که هم در سینما و هم در تلویزیون چهره‌ای شناخته شده است و بازی در کنار بزرگان سینما را در کارنامه خود دارد. او نخستین بار با بازی در فیلم ویند تاکرز به کارگردانی جان وو در کنار نیکولاس کیج نامش در سینما بر سر زبان‌ها افتاد. پس از آن بازی در فیلم‌هایی چون پرچم‌های پدران ما به کارگردانی کلینت ایستوود و فیلم کابوها و بیگانگان در کنار بازیگران سرشناسی چون هریسون فوردو دانیل کرگ را تجربه کرد و شهرتش موجب شد در سریال تلویزیونی معروفی چون قانون و دستور نیز بازی کند. البته این کارنامه بازیگری با کسب و نامزدی جوایزمعتبری چون گلدن گلاب، انجمن منتقدان آمریکا، جشنواره فیلم سن دیه گو و ایمیج اوارد درخشان‌تر شد.

سریال خط هوایی شمال موفق به کسب جوایز معتبری شد که از آن جمله می‌توان به نامزدی جایزه جمینی برای بهترین سریال داستانی در سال 2013، نامزدی و دریافت چند جایزه از مجموع جوایزلئو در سال‌های 2013 و 2015 از جمله بهترین جلوه‌های ویژه، بهترین سریال داستانی و بهترین بازیگر اصلی و بازیگر نقش دوم نام برد.

لادن بهبودی

جام‌جم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها