چهار دزد مسلح که برای سرقت 8 میلیاردی از تجار افغان اجیر شده بودند، در عمیلات ضربتی پلیس دستگیر شدند.
کد خبر: ۹۰۵۵۰۷

به گزارش جام‌جم، خرداد سال گذشته سرقت مسلحانه‌ای در جاده فریمان ـ مشهد به پلیس گزارش شد. در ادامه تیمی از ماموران پلیس آگاهی خود را به محل سرقت رسانده و متوجه شدند، دزدان مسلح سد راه یک خودروی تاکسی سمند شده و با تیراندازی،از مسافران آن سرقت کرده‌اند.

ماموران سپس به تحقیق از راننده سمند پرداختند که او اظهار کرد: مسافران را از فریمان به مقصد مشهد سوار ماشین کردم. در میانه راه سرنشینان یک خودروی پژو سد راه من شده و با تیراندازی هوایی تهدید می‌کردند اگر در برابرشان مقاومت کنیم، ما را می‌کشند. دزدان مسلح که چهار نفر بودند، کیف مسافران را گرفته و فرار کردند. تحقیقات از مسافران نیز نشان داد، آنها از تجار افغانستان هستند که دزدان هشت میلیارد تومان دلار و ریال عربستان از آنها سرقت کرده‌اند.

ماموران پلیس آگاهی تجسس‌ها در این باره را آغاز کرده و دریافتند، ارزهای سرقتی از طریق خواهر و برادری به کشور دیگری منتقل شده است.

این خواهر و برادر دستگیر شده و در بازجویی‌ها به همدستی با سارقان اعتراف و عنوان کردند فقط در انتقال ارز نقش داشتند.

سردار بهمن امیری‌مقدم، رئیس پلیس خراسان رضوی در این باره گفت: با اعترافات دختر و پسر جوان تحقیقات برای شناسایی عاملان اصلی سرقت آغاز شد تا این‌که روز یکشنبه چهار سارق مسلح شناسایی و دستگیر شدند. سارقان مسلح با اعتراف به سرقت از تجار افغان مدعی شدند یک هفته قبل از سرقت، همدستمان درافغانستان با ما تماس گرفت و ادعا کرد تعدادی از دوستانش که تاجر هستند برای خرید قصد سفر به ایران را دارند. او ادعا کرد تجار مقادیر زیادی پول به همراه دارند واز ما خواست این پول‌ها را سرقت کنیم.

ما نیز براساس نقشه قبلی در جاده کمین کرده و وقتی خودروی تاجر را دیدیم، با تهدید اسلحه از آنها سرقت کردیم.

رئیس پلیس خراسان رضوی با بیان این‌که شش متهم این پرونده بازداشت شده‌اند، تأکید کرد: تحقیقات پلیس برای شناسایی عامل اصلی سرقت‌ها در کشور افغانستان آغاز شده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها