خیلی‌ها او را باهوش‌ترین نویسنده روزگارمان معرفی می‌کنند؛ نویسنده‌ای که دانش‌آموخته مدرسه تیزهوشان و دانشگاه صنعتی شریف است. صحبت از رضا امیرخانی است؛ داستان‌نویسی که روز پنجشنبه به نمایشگاه کتاب رفت تا برای طرفداران و مخاطبانش کتاب امضا کند، او در این بازدید مصاحبه‌ای هم با خبرگزاری مهر داشته و گفته ایده‌ای دارد که می‌تواند موجب رونق توامان کتابفروشی‌ها و نمایشگاه کتاب در ده روز برگزاری رویداد نمایشگاه کتاب باشد.
کد خبر: ۹۰۴۲۳۶

امیرخانی گفته است: من ایده‌ای داشتم که نشد به دلایلی آن را عملی کنیم و اصلا شاید دلیل حضورم در شورای سیاستگذاری نمایشگاه کتاب هم همین بود. ایده من این بود که ‌ای کاش بشود کاری کرد مردم در نمایشگاه حاضر شوند و آثار دلخواهشان را انتخاب کنند، سپس با یک اپلیکیشن آن را از نزدیک‌ترین کتابفروشی منزلشان تحویل بگیرند. به نظرم صنعت نشر کشور ما این امکان را می‌داد و می‌شد به کمکش چراغ کتابفروشی‌ها را روشن نگاه داشت.

او تاکید کرده است: نشر از صنایع خصوصی کشور ماست و 80 درصد تولیدش در بخش خصوصی است و 90 درصد از مراکز توضیح نیز همین‌طور. من هرگز دوست ندارم دولت در این کار شریک شود، اما فکر می‌کنم دولت باید نمایشگاه را به سمت نمایشگاهی‌تر شدن پیش ببرد. همین که امسال در نمایشگاه ازدحام جمعیتی کمی می‌بینیم و مردم فرصت دارند بچرخند و کتاب‌ها را با صرف زمانی بیشتر ببینند، به معنی رونق فضای نمایشگاهی در این رویداد است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها