رقابت‌های امسال لیگ برتر فوتسال همچون سال‌های قبل بود، یعنی ما تقریبا هر سال تیم‌هایی داریم که می‌توانیم آنها را با اختلاف زیاد شکست دهیم و این موضوع ناشی از نداشتن یکسری استانداردهای حداقلی است؛ استانداردهایی که به ما بگوید هر استان توانایی داشتن یک یا چند تیم را دارد.
کد خبر: ۹۰۲۵۵۴
استعدادیابی، نیاز اول فوتسال بانوان

به گزارش جام جم ورزشی ، موضوع مهم دیگر که متاسفانه شاهد آن بودیم انگشت اتهامی است که به طرف تیم‌های دارای ملی‌پوش دراز شده است.

زمانی که تیم دانشگاه آزاد شروع به کار کرد پنج ملی پوش بیشتر نداشت و ما با تدبیر جوانان بااستعداد را به تیم خود دعوت کردیم و افتخار می‌کنم که حال در پایان لیگ 10 بازیکن ملی در تیم داریم یعنی بازیکن‌سازی کردیم و پنج بازیکن ملی تحویل تیم ملی دادیم. حال آیا ما گناه کردیم یا خدمت، که انگشت اتهام را به سمت ما گرفته‌اند‌؟

شائبه‌هایی وجود دارد که فدراسیون می‌خواهد قانونی مبنی بر محدودیت تعداد ملی‌پوشان در هر تیم تصویب کند تا تیم‌های ضعیف نیز قدرت پیدا کنند. از همین‌جا می‌خواهم بگویم ما خود با تدابیر، سختکوشی و تربیت بازیکنان در طول لیگ بازیکن ملی ساخته‌ایم و از ابتدا با 10 بازیکن ملی کار را شروع نکردیم. به جای این قوانین ما باید به فکر جوانگرایی در تیم‌ها باشیم و به سیستم استعدادیابی و چرخه تولید بازیکن فکر کنیم. این‌که من و چهار مربی دیگر بازیکن بسازیم و تحویل تیم‌های دیگر بدهیم لیگ را پویا نخواهد کرد.

مسئولان باید تیم‌های ضعیف‌تر را وادار به کار و تلاش بکنند تا شاهد بازیکن‌سازی در تمام استان‌ها باشیم. چرا باید حاصل تلاش یک باشگاه و مربی را دیگران ببرند؟

امیدوارم فدراسیون قبل از این‌که بخواهد چنین قانونی را تصویب کند، یک تیم کارشناسی قوی تشکیل داده و حرف همه را بشنود. این‌که ما در سطح ملی علاوه‌بر قهرمانی و نایب‌قهرمانی کسب شده، داریم به موفقیت‌های انفرادی که بارز‌ترین مثال آن خانم‌ها کریمی و توسلی هستند، می‌رسیم باید حق‌مطلب را ادا کنیم و قدردانی لازم را انجام دهیم، نه این‌که با قوانین من درآوردی ترمز چرخه استعدادیابی و پیشرفت را در فوتسال بانوان بکشیم.

شهرزاد مظفر - سرمربی تیم دانشگاه آزاد

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها