روحانی: امسال باید دستورات رهبری در زمینه اقتصاد مقاومتی را عملیاتی کنیم

رئیس‌جمهور کشورمان دیروز در جریان سفر به سمنان، در جمع مردم این شهر با تاکید بر این‌که زنجیرهای تحریم‌ را گسسته‌ایم، گفت: در این سه ماه پس از اجرای برجام، ببینید چه گشایش‌های فراوانی ایجاد شده است.
کد خبر: ۸۹۷۳۳۹

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، روحانی به شرایط آغاز به کار دولت یازدهم اشاره کرد و افزود: همزمان با آغاز فعالیت دولت یازدهم، اسلام‌هراسی، ایران‌هراسی و تحریم‌ها در نقطه اوج بود و تورم، رکود، بیکاری و عدم آرامش در بازار، زندگی مردم و آینده کشور و اقتصاد را در ذهن مردم با تردیدهای فراوان مواجه کرده بود. ملت بزرگ ایران با تصمیم تاریخی خود در خرداد 92، خواست که اسلام‌هراسی و ایران‌هراسی قدرت‌های بزرگ و صهیونیسم جهانی را با شکست مواجه و فشارهای حاصل از تحریم و مسائل منطقه‌ای و بین‌المللی را یکی پس از دیگری حل و فصل کند.

دولت، چیزی کم نمی‌گذارد

رئیس‌جمهور با بیان این‌که امروز مسیر و راه برای حرکت ایران اسلامی باز شده است، تصریح کرد: همه باید برادرانه، منسجم و در کنار هم برای ساختن ایرانی آباد تلاش کنیم و دولت منتخب شما با هدایت‌های مقام معظم رهبری و کمک شما مردم، در تمام میدان‌ها چیزی را کم نخواهد گذاشت و از این موضوع اطمینان داشته باشید.

وی خاطرنشان کرد: رقابت، حزب و جناح در دوران انتخابات اش کال ندارد چراکه دوران انتخابات دوران شعار و رقابت است، اما اکنون رقابت‌ها را باید کنار گذاشت، امروز زمان اجرای برجام و استفاده از فرصت‌هاست. وی برجام را ثمره تلاش ملت بزرگ ایران و هدایت‌های مقام معظم رهبری دانست و گفت: به آنان که می‌گویند برجام برای ما چه کار کرده، باید گفت برجام افتخاری سیاسی و حقوقی برای تاریخ ایران ثبت کرده است.

فقط سه ماه از اجرای برجام گذشته!

روحانی با اشاره به این‌که اگر حمایت مردم ایران نبود، دولت نمی‌توانست در برابر قدرت‌های بزرگ این موفقیت‌ها را به دست آورد، افزود: برای من جالب است که برخی می‌خواهند اعلام کنند ملت ایران و دیپلمات‌های ایرانی پیروز نبوده‌اند و آمریکا و صهیونیست‌ها در این عرصه پیروز شده‌اند؛ کجا رفت غیرت و تعصب دینی؟ چرا نمی‌خواهید در برابر عظمت ملت ایران که یک موفقیت بزرگ تاریخی به دست آورده است، سرفرود بیاورید؟ رئیس‌جمهور با تاکید بر این‌که رسانه‌های ما اخلاق را مد نظر قرار دهند، گفت: آشوب و هرج و مرج رسانه‌ای را ملت ایران نمی‌پسندد و هجمه‌های غیراخلاقی برخی رسانه‌ها در شأن ملت بزرگ ایران نیست.

وی در پاسخ به منتقدان تصریح کرد: امروز روابط بانکی خوبی میان بانک‌های ایران با بانک‌های جهانی یکی پس از دیگری گشوده می‌شود و اولین قراردادهای ما با دیگر کشورها در زمینه ایجاد ارتباط بین بانک مرکزی ایران و بانک‌های این کشورهاست. رئیس‌جمهور تاکید کرد: بازسازی و نوسازی بعد از یک ویرانی، زمان می‌برد. امروز موانع از مسیر کارآفرینان و سرمایه‌گذاران برطرف شده است اما باید به این نکته دقت داشت که فقط سه ماه از اجرای برجام گذشته اما برخی فکر می‌کنند 30 سال گذشته است. در این سه ماه ببینید چه گشایش‌های فراوانی ایجاد شده است؟

روحانی با اشاره به نامگذاری سال 95 به نام اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل از سوی رهبر معظم انقلاب، بر ابلاغ برنامه‌های بلند‌مدت در راستای اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی‌ تاکید کرد و گفت: امسال باید همه دست‌به‌دست هم دهیم و با اجرای دستورهای رهبری، اقتصاد مقاومتی را در کشور عملیاتی کنیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها