همان‌طور که حتی سازمان هواشناسی هم متوجه شد بیشتر نقاط کشور در هفته گذشته بر اثر بارندگی‌های شدید دچار سیلاب شدند.
کد خبر: ۸۹۶۳۹۶

البته این سازمان برای این که از قافله عقب نماند پیش بینی کرد بقیه نقاط کشور از جمله ایستگاه کوهنوردی واقع در نوک قله دماوند نیز در روزهای آینده سیل را تجربه خواهند کرد. این سازمان با گرفتن دست پیش در برابر بارندگی‌ها توانست به ابر و باد و مه و خورشید و فلک رکب زده و ابتکار عمل را به دست بگیرد. در وضعیت کنونی چنانچه ابرهای باران زا کم بیاورند و نتوانند دماوند را غرق کنند، یک تکذیب ساده همه چیز را رفع و رجوع می‌کند و چیزی از ارزش‌های سازمان هواشناسی کم نمی‌شود. اگر هم سونامی بیاید و کشور زیر آب برود که پیش‌بینی هواشناسی براستی و درستی به وقوع می‌پیوندد و مقادیر زیادی به ارزش‌های این سازمان افزوده خواهد شد.

گر ببارد، خب ببارد! پیش‌بینی کرده‌ایم / گر نبارد هم نگردد کم ز ارزش‌های ما

شوربختانه از آنجا که در بسیاری از پروژه‌های عمرانی کشور از آدامس جویده شده و چسب دوقلو به‌عنوان اتصالات استفاده شده است، در روزهای اخیر تعداد قابل توجهی از پل‌ها، راه‌ها، سدها، تونل‌ها، ریل‌ها، جداول وغیره‌ها براثر خیس‌خوردگی از هم وا رفت. در همین حال ستاد مدیریت بحران کشور با سرعت هر چه تمام‌تر و طبق وظیفه با محاسبه دقیق میزان خسارات وارده، آمار دقیقی از خرابی‌ها ارائه کرد تا کمافی السابق دستمان از آمار خالی نباشد؛ زیرا بر همگان واضح و مبرهن است که آمار دقیق از نان شب هم واجب‌تر است.

شایان ذکر است در همین اثنا و پس از این که رود دز، فول شد، پل تاریخی واقع بر این رود به دلیل رعایت نکات فنی راه و ساختمان و ابنیه توسط مهندسان دوره ساسانی خم به ابرو نیاورده و بدون هیچ‌گونه وارفتگی همچنان به پل بودن خود ادامه می‌دهد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها