علی جنتی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه بازدید از اجرای نمایش بازار عاشقان، کمک به تئاتر را وظیفه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در سال جاری معرفی کرد.
کد خبر: ۸۹۵۸۴۸

به گزارش تسنیم، وزیر ارشاد پنجشنبه شب مهمان اجرای نمایش تازه هادی مرزبان بود و در پایان پس از تماشای«بازار عاشقان» گفت: توقع ما از جامعه تئاتر این است که هر چه بیشتر هنرشان را عرضه کنند و این هنر نه تنها در ایران بلکه در خارج از کشور عرضه شود.

جنتی در خصوص برنامه‌های این وزارتخانه برای تئاتر نیز گفت: وظیفه ماست که به هنر نمایش کمک کنیم. سال گذشته را سال تئاتر اعلام کردم. با توجه به تنگناهای مالی که وجود داشت اقداماتی هم انجام شد. قدری از این اقدامات در بازسازی تئاتر شهر و توجه ویژه به احداث سالن تئاتر در برخی استان‌های مختلف کشور دیده شد که احساس کردم شور و نشاط ایجاد شده است.

او ادامه داد: امسال نیز به معاونت هنری دستور داده ام حداکثر اعتبار هنر را به تئاتر اختصاص بدهند.

جنتی درباره نمایش بازار عاشقان نیز گفت: این تئاتر برای من خیلی زیبا بود در طول5/2 که در این مسئولیت هستم و تئاترهای مختلفی دیده‌ام یکی از بهترین تئاترها بود. ‌بخصوص از نظر محتوا و شکل کار موزیکالی که داشت تئاتر جذاب و ارزنده‌ای بود. پرداختن به شخصیت‌های ادبی تاریخی کشور همچون مولانا ارزش بسیاری دارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها