گزارش اختصاصی جام‌جم از تمرین تیم ملی والیبال

آمادگی200درصدی!

تمرینات روز گذشته تیم ملی والیبال ایران هم با حضور مثال‌زدنی اصحاب رسانه و البته یک مهمان ویژه یعنی کیومرث هاشمی، رئیس کمیته ملی المپیک برگزار شد. با وجود این‌که محمد موسوی و عادل غلامی در حال حاضر مصدوم هستند، اما این موضوع سبب نشد بازیکنان تمریناتشان را محتاط‌تر پیگیری کنند. البته طبق دستوری که لوزانو به آنها داده، از این به بعد باید توجه بیشتری به استراحت و تغذیه‌شان داشته باشند، چون برای حضور بهترین‌هایشان در مسابقات انتخابی المپیک، باید قبل از هر چیزی سالم بمانند.
کد خبر: ۸۹۵۲۱۶

سید مصدوم هم دست به توپ شد

بازیکنان از شنبه تا چهارشنبه در دو گروه 14 و 17 نفره تمرینات خود را در دو نوبت برگزار می‌کنند. این درحالی است که در دو هفته گذشته روز‌های دوشنبه بازیکنان یک جلسه استراحت داشتند، اما با نزدیک شدن به آغاز رقابت‌های انتخابی المپیک و به دستور لوزانو تمرینات از شنبه تا چهارشنبه بدون تعطیلی برگزار خواهد شد. با توجه به این‌که لوزانو هم مثل ولاسکو اعتقاد عجیبی به داشتن تیم الف و ب دارد، بازیکنان شرایط تمرینی متفاوتی را در هر دو تیم تجربه می‌کنند. زیرا کادر فنی معتقد است رقابت باید بین بازیکنان یک تیم همواره حفظ شود و به همین دلیل هم روز گذشته تغییرات محسوسی در بازیکنان تیم الف وجود داشت.

حمزه زرینی و میلاد عبادی‌پور درحال‌حاضر در تیم «ب» تمرین می‌کنند و محمدجواد معنوی‌نژاد، رحمان داوودی، علی بهبودی و محمد فلاح به تیم الف آمده‌اند. البته دو مصدومی که هم‌اکنون در تیم وجود دارد، در این تغییرات تاثیر گذاشته است. تمرین ملی‌پوشان از ساعت 11 آغاز شد و اصحاب رسانه با توجه به حساسیت‌های کادر فنی درباره رفت و آمدهای سالن در زمان تمرینات، از ساعت 12 اجازه داشتند سر تمرین حاضر شوند. لوزانو ملی‌پوشان را از ابتدا به دو بخش تقسیم کرد. گروه نخست روانه اتاق‌های بدنسازی شدند و گروه دوم زیر نظر لوزانو، سیچلو و سایر مربیان به تمرینات تکنیکی و تاکتیکی پرداختند. بر اساس نظرات بازیکنان، لوزانو هم مانند ولاسکو بسیار حساس و نکته‌سنج است و این موضوع کاملا در تمرینات حس می‌شود. زیرا مربی 59 ساله والیبال ایران به محض دیدن اشتباه از بازیکنان آنها را به گوشه‌ای می‌کشید و سعی می‌کرد تکنیک آنها را اصلاح کند.

کیومرث هاشمی، رئیس کمیته ملی المپیک از ساعت 12 همراه اصغر رحیمی رئیس کاروان ورزش ایران در المپیک و محمدرضا داورزنی، رئیس فدراسیون والیبال در تمرین حضور یافت و دقایقی با ملی‌پوشان خوش و بش کرد. محمد موسوی که از یکشنبه دچار آسیب‌دیدگی خفیفی شده بود، در تمرین روز گذشته بیشتر دویدن را در دستور کار قرار داده بود. البته سیامک افروزی، پزشک تیم ملی هم تمرینات تخصصی به او داد. در پایان تمرینات، موسوی با علی تاج‌الدینی، آنالیزور حاضر در تمرینات تیم ملی کمی با توپ هم کار کرد. عادل غلامی دیگر مصدوم تیم ملی سبک‌تر از سایر بازیکنان تمرین کرد و به گفته افروزی از امروز می‌تواند تمریناتش را به شکل جدی‌تری دنبال کند.

توانایی رکورد شکنی والیبالی‌ها

کیومرث هاشمی، رئیس کمیته ملی المپیک در پایان تمرینات و با حضور در جمع اصحاب رسانه گفت: بررسی ما نشان می‌دهد با کسب سهمیه والیبال بتوانیم از لحاظ کسب سهمیه در تمام ادوار المپیک رکورددار باشیم. یعنی اتفاقی که برای والیبال می‌افتد رکورد ما را در تعداد نفرات می‌شکند.

محمدرضا داورزنی، رئیس فدراسیون والیبال هم با بیان این‌که کادر فنی و بازیکنان 200 درصد توان خود را به‌کار گرفتند تا برای مسابقات به اوج آمادگی برسند، خاطرنشان کرد: در خصوص آماده‌سازی باید بگویم که ما نه تنها صد درصد،‌ بلکه 200 درصد آماده هستیم و کادرفنی در تلاش است که این آمادگی را تا زمان آغاز رقابت‌های انتخابی حفظ کند. تیم ملی 19 اردیبهشت راهی فرانسه می‌شود تا با تیم ملی این کشور دو بازی تدارکاتی انجام دهد و حدود هشت روز زودتر به ژاپن می‌رود تا در آنجا هم یک بازی تدارکاتی با لهستان انجام دهد. از طرفی در تلاشیم تا مسیر پروازی تیم ملی به ژاپن شرایطی داشته باشد که بازیکنان اذیت نشوند. سعی می‌کنیم بازیکنان را با پرواز بیزینس راهی ژاپن کنیم زیرا اکثر آنها قدهای بلندی دارند و ممکن است روی صندلی‌های عادی دچار مشکل شوند.

او گفت: والیبال ایران در حال‌ حاضر از شرایط خوبی برخوردار است و فکر می‌کنم با کسب سهمیه المپیک این رشته می‌تواند نگین انگشتری کاروان ایران در المپیک ریو باشد.

نیلوفر حامدی

جام جم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها