برای حمایت از تروریست‌های «النصره»؛

نیروهای ویژه ترکیه وارد «حلب» سوریه شدند

رسانه های روسی به نقل از نخست وزیر سوریه از برنامه عملیات مشترک ارتش این کشور با نیروی هوافضای روسیه برای آزادسازی شهر حلب از اشغال تروریست ها خبر دادند.
کد خبر: ۸۹۴۳۸۰
عملیات آزادسازی حلب در دستور کار ارتش سوریه و نیروی هوافضای روسیه

به گزارش جام جم آنلاین، رسانه های روسی از جمله خبرگزاری ایتارتاس و بخش اخبار انلاین روزنامه روسی کامرسانت امروز (یکشنبه) نوشتند: «وائل الخلقی» نخست وزیر سوریه در دیدار با هیات پارلمانی (متشکل از سرگئی گاوریلوف و آلکساندر یوشنکو از دوما و دیمیتری سابلین از شورای فدراسیون روسیه) اعلام کرد که نیروی هوافضای این کشور و نظامیان سوری عملیات مشترکی را با هدف آزادسازی شهر حلب تدارک می بینند.

وی افزود: همراه شرکای روس برای اجرای عملیات مشترک آزادسازی حلب و محاصره تمام گروه های مسلح غیرقانونی که به موافقت نامه آتش بس نپیوسته اند، آماده می شویم.

نخست وزیر سوریه گفت: بر این باوریم که این عملیات با موفقیت اجرا می شود و به سوی دیرالزور پیشروی می کنیم.

بر اساس گزارش رسانه های روسی، همه نشانه ها حاکی از این است که عملیات اصلی و بزرگ آزادسازی کامل حلب دومین شهر بزرگ سوریه از اشغال تروریست های ضدسوری به زودی آغاز خواهد شد.

ستون های جدید و تازه نفسی از نیروها، سلاح و تسلیحات سنگین ارتش سوریه که برخی از آنها برای اولین بار است مورد استفاده قرار می گیرد، وارد جبهه حلب شده و نیروهای ارتش و مردمی در فاصله کمتر از 25 کیلومتری جنوب شرق این شهر اردو زده و آماده عملیات شده اند.

همچنین دو روز پیش یگانی از نیروها و تجهیزات ارتش سوریه در بخشی از شهر حلب در پایگاه المهلب مشرف بر منطقه بنی زید یکی از اردوگاه های مهم تروریست های تکفیری، استقرار یافته است.

براساس گزارش ها، بمب افکن های روسی نیز بدون وقفه اطراف حلب، پایگاه ها و اردوگاه های گروه های تروریستی را بمباران می کنند که طی این حملات اصلی ترین اردوگاه تروریست ها در خاک سوریه با نام الشیخ سلیمان به طور کامل منهدم شد.

از سوی دیگر، ارتش سوریه به تازگی با پشتیبانی نیروی هوافضای شهر تدمر را از اشغال تروریست های داعشی آزاد کرد و در زمان حاضر پاکسازی این شهر باستانی سوریه از مین ها و بمب های کارگذاشته شده ادامه دارد.

هیات پارلمانی روسیه برای مذاکره با همتایان سوری خود در دمشق بسر می برد.

هدف از سفر هیات پارلمانی روسیه به دمشق تاکید بر حمایت این کشور از دولت و مردم سوریه است.

همچنین همراه این هیات محموله ای از کمک های انسانی به وزن 15 تن به سوریه ارسال شده است تا در مناطق جنگ زده و آسیب دیده این کشور از حملات تروریستی توزیع شود.

نیروی هوافضای روسیه با 70 فروند هواپیما و بالگرد نظامی و استفاده از امکانات فضایی و ماهواره ای از روز 30 ماه سپتامبر سال گذشته در سوریه عملیات هوایی ضدتروریستی اجرا کرد که بر اثر آن چند هزار نفر از تروریست ها در وهله اول اعضای گروه داعش به هلاکت رسیدند.

این عملیات با برقراری آتش بس در سوریه در روز 27 ماه فوریه گذشته کاهش یافته است و به همین دلیل ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه اواسط ماه مارس گذشته دستور خروج بخش اصلی نیروهای روسی از سوریه را صادر کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها