کارخانه پارسیلون خرم‌آباد که از بزرگ‌ترین واحدهای تولیدی استان به‌شمار می‌رفت چند سال است نیمه‌تعطیل شده و کارگران آن با مشکل عدم‌پرداخت مطالبات مواجه هستند و بارها اعتراضات خود را اعلام کرده‌اند ولی تاکنون به نتیجه نرسیده‌اند.
کد خبر: ۸۹۴۱۰۲

به گزارش تسنیم، با وجود این که لرستان استانی صنعتی نیست، اما اندک صنایع این استان نیز طی سال‌های اخیر با رکود مواجه شده به‌ طوری‌که بیش از 1800 پروژه عمرانی و 618 پروژه اقتصادی نیمه‌کاره و تعطیل در استان لرستان وجود دارد. کارخانه پارسیلون خرم‌آباد نیز که در یک برهه از زمان بزرگ‌ترین تولیدکننده الیاف فیلامنت نایلون و گرانول پلی‌آمید بود و بیش از هزار نفر در آن اشتغال داشتند، اکنون با مشکلات زیادی مواجه و با بدهی‌های معوقه چند میلیارد تومانی روبه‌روست.

این کارخانه که قدمتی بیش از 40سال دارد با واگذاری به بخش خصوصی چرخ‌هایش دیگر به‌کندی می‌چرخد و بدهکاری‌های زیادی را به بار آورده به‌گونه‌ای که حتی توان پرداخت حقوق و مزایای عده کمی از کارکنان خود را ندارد.

کارگران این کارخانه بارها اعتراضات خود را اعلام کرده‌اند و جلسات زیادی برای رفع مشکلات آنها برگزار شده، اما نتیجه‌ای نداشته است. به گفته کارگران این کارخانه که برای چندمین بار در محل استانداری لرستان به نشانه اعتراض تجمع کردند 19 ماه حقوق معوقه خود را از این شرکت هنوز دریافت نکرده و از بیمه، عیدی و پاداش نیز خبری نیست.

علی آشتاب، مدیرکل تعاون، کار و امور اجتماعی استان لرستان دراین باره با بیان این که کارگران پارسیلون خرم‌آباد در حال حاضر سه ماه حقوق عقب‌افتاده دارند، اظهار کرد: 19 ماه طلب عقب‌افتاده کارکنان این کارخانه مربوط به چند سال گذشته یعنی زمان بازسازی و نوسازی کارخانه است که برای بیمه بیکاری معرفی ‌شده‌اند، آرا صادر و برای اجرای احکام فرستاده‌ شده است.

شهناز حمزه‌لویی، مدیرکل تأمین اجتماعی استان لرستان نیز دراین باره اظهار کرد: با وجود این که حق بیمه کارگران 30 درصد است، اما کارخانه پارسیلون حدود ده سال است فقط 10درصد حق بیمه را پرداخت و 20 درصد بیمه را پرداخت نمی‌کنند.

وی تصریح کرد: همکاری‌های ما در بلندمدت کارفرما را تنبل کرده است و بدهکاری به شکلی انباشته‌ شده که اجازه همکاری فراتر از این را نمی‌دهد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها