به بهانه پایان سال 94

سال پرهیاهوی سوارکاری ایران

رئیس فدراسیون سوارکاری در سالی که گذشت بر وجود یک نگاه ملی برای توسعه سوارکاری به عنوان یک ورزش بومی، مذهبی و اعتقادی تاکید کرد.
کد خبر: ۸۹۱۸۳۵
سال پرهیاهوی سوارکاری ایران

مسعود خلیلی این نکته را نیز یادآور شد صنعت سوارکاری به معنای اشتغالزایی بیشتر در کشور است. به هر حال برآوردهای خاص نشان می‌دهد سوارکاری در ایران در مقایسه با سال 93 رشد قابل توجهی داشته و نخستین دلیل برای اثبات این ادعا افزایش تعداد سوارکاران در ایران است. با توجه به افزایش باشگاه‌های سوارکاری در سطح کشور و البته تاکید بر نحوه آموزش صحیح، نه‌فقط تعداد سوارکاران در ایران بالاتر رفته که کیفیت کاری نیز بهبود یافته است. براساس آخرین ارزیابی‌ها، رشد تعداد سوارکاران در ایران در مقایسه با سال گذشته به میزان 7/8 بوده است که رقم قابل توجهی به شمار می‌رود.

رفع مشکل قرنطینه، شاید وقتی دیگر

سد بزرگی به نام قرنطینه در سال‌های گذشته همواره مانع بزرگی سر راه سوارکاران ایرانی برای حضور در رقابت‌های جهانی بوده است. هر چند این مشکل همچنان به قوت خود باقی است، اما تلاش فدراسیون سوارکاری در جهت حضور پررنگ ایرانی‌ها در رقابت‌های برون‌مرزی باعث شد تا بخشی از موانع موجود از بین برود و حتی در سالی که گذشت برخی سوارکاران با اسب‌های خود راهی رقابت‌های بین‌المللی شدند که این خود نشان‌دهنده روزهای بهتری برای سوارکاری است.

CIS، نقطه عطف سوارکاری

در سالی که گذشت برای نخستین بار دو دوره رقابت‌های CIS (دو ستاره) در ایران برگزار شد که تا به حال سابقه نداشته است.

این رقابت‌ها با حضور سوارکاران مطرح اروپایی برگزار شد و نتایج پرباری برای سوارکاری ایران داشت. در این دو مسابقه بزرگ بین‌المللی و معتبر، سوارکاران به سطح 40/1 و 50/1 سانتی‌متر حین پرش رسیدند تا رکورد پرش ارتقا یابد. این رقابت‌ها و رکوردهایی که در آن برای سوارکاران ایرانی ثبت شد، انگیزه متفاوتی را در جامعه سوارکاری به وجود آورد.

تربیت مربی با کیفیت

اعزام مدرس به استان‌های مختلف یکی از برنامه‌هایی است که در دستور کار فدراسیون سوارکاری قرار دارد، موضوعی که کاظمیان دبیر فدراسیون سوارکاری نیز تاکید زیادی روی آن دارد. وی مدتی پیش اظهار کرد: «ما دنبال کار کیفی هستیم و صرفا در پی مربی با مدرک نیستیم. ما با کار درازمدت به دنبال تربیت مربی حاذق هستیم تا میزان آسیب‌دیدگی سوارکاران بی‌تجربه را حین آموزش سوارکاری، پایین بیاوریم.»

تربیت مدرس سوارکاری در سال 94 با شدت و البته کیفیت بیشتری نسبت به سال‌های گذشته ادامه یافت. نتیجه تربیت مدرسان متعدد سوارکاری در سال 95 بهتر دیده خواهد شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها