بازی غرب با مهره حقوق بشر ادامه دارد

تمدید تحریم های حقوق بشری اروپا ضد ایران

سخنگوی وزارت امور خارجه از برخورد گزینشی گزارشگر ویژه حقوق بشر در امور ایران انتقاد کرد و گفت: این گزارش از نظر محتوایی جانبدارانه، با اهداف سیاسی و تبعیض آمیز و از نظر روشی نیز گزارش نامتوازن و ذهنی است.
کد خبر: ۸۹۰۰۳۲
انتقاد ایران از برخورد گزینشی گزارشگر ویژه حقوق بشر

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از مرکز دیپلماسی رسانه ای وزارت امور خارجه، حسین جابری انصاری در واکنش به گزارش احمد شهید گزارشگر ویژه حقوق بشر به اجلاس 31 شورای حقوق بشر سازمان ملل این مطلب را بیان کرد.

وی افزود: گزارش هایی از این قبیل بر اساس نظر چند کشور و به منظور هدف قراردادن برخی کشورهای دیگر با سوء استفاده از ساز و کارهای بین المللی حقوق بشر تهیه می شود.

جابری انصاری ادامه داد: این روش «گزینشی» نه تنها باعث «بهبود وضعیت» حقوق بشر در سطح جهان نمی شود بلکه متاسفانه آن را به مسئله ای در حد منازعه سیاسی میان کشورها تنزل داده و در دراز مدت موجب تضعیف 'ارتقاء' حقوق بشر در سطح جهانی می شود.

وی تصریح کرد: به نظر ما گزارش گزارشگر در مورد جمهوری اسلامی ایران از نظر محتوایی جانبدارانه و «با اهداف سیاسی» و تبعیض آمیز تهیه شده است.از نظر روشی نیز این گزارش نامتوازن و ذهنی است و بیش از اینکه به واقعیات موجود توجه کند بر اساس اطلاعات غیرموثق تهیه شده است.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی همچنین گفت:دولت جمهوری اسلامی ایران به تعهدات محتوایی خود در زمینه ارتقای حقوق بشر پایبند بوده و مطابق قانون اساسی و ارزش های دینی در راستای ارتقای حقوق بنیادین شهروندان خود تلاش «مستمر» می کند.

جابری انصاری خاطرنشان کرد: در همین چارچوب در حال تدوین و ارائه منشور حقوق شهروندی است. اما با توجه به آنچه گفته شد و اهداف سیاسی و غیر سازنده این گزارش، آن را بصورت کلی رد می کند.

وی تاکید کرد: از نظر جمهوری اسلامی ایران، ارتقای وضعیت حقوق بشر یک موضوع مهم برای همه کشورها بوده و تنها از طریق همکاری و گفتگو و برخورد یکسان و غیر گزینشی قابل تحقق است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها