گروه تولید‌کننده برنامه پویانمایی شاهزاده روم عصر امروز با دکترمحمد سرافراز ، رئیس رسانه ملی دیدار کردند.
کد خبر: ۸۸۴۴۸۳
حمایت رسانه ملی از تولید انیمیشن‌های دینی و انقلابی

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از روابط عمومی رسانه ملی، رئیس رسانه ملی در این دیدار، ضمن اشاره به اهمیت صنعت انیمیشن در تولید و محتواهای تأثیرگذار، گفت: انیمیشن از صنعتی برخوردار است که روز‌به روز در حال تغییر و تحول است. وی افزود: در تولید انیمیشن می‌توان دو رویکرد را مورد توجه قرار داد؛ رویکرد اول این‌است که انیمیشن‌های تک‌قسمتی خاص مخاطبان سینما تولید می‌شود که می‌توان از قصه‌های قرآنی و دینی بهره گرفت و در قالب رئال و نمایشی به آن‌ها پرداخت، آنچه که شما در تولید انیمیشن شاهزاده روم مورد توجه قرار داده‌اید.

برندسازی در شخصیت های انیمیشن

دکتر سرافراز در ادامه گفت: قصه این انیمیشن مربوط به مادر امام زمان (عج) بود که به شکلی بدیع به آن پرداخته شد وجذابیت لازم را برای مخاطب نیز دارد. وی رویکرد دوم در تولید انیمیشن را رویکرد مربوط به حوزه تلویزیون ذکر کرد و تصریح کرد: اگر این رویکرد مورد توجه باشد، شکل کار متفاوت می شود، چرا که در تلویزیون آنچه که مخاطب را جذب می کند، سریال های چند قسمتی است و برنامه های نمایشی تک قسمتی شاید در تلویزیون چندان مورد توجه قرار نگیرد و مخاطب زیادی پیدا نکند. رئیس رسانه ملی یاد آور شد: برنامه های نمایشی سریالی در تلویزیون باید از متن و داستان قوی و شخصیت پردازی خوبی برخوردار باشد تا جذابیت پیدا کند و مخاطب به تماشای آن بپردازد.

رییس سازمان صداوسیما با اشاره به اهمیت برند سازی در شخصیت های انیمیشنی اظهار داشت: چنین برنامه‌هایی زمانی موفق می‌شوند که شخصیت های قصه معروف شوند و این موضوع نیز به نوع پردازش و نوع تولید مربوط می شود. وی تصریح کرد: تأثیر زیاد برنامه های نمایشی و به خصوص انیمیشن ها برروی مخاطبان زمانی است که نگارش متن برنامه با تحقیق همراه باشد و کار نیز به صورت تیمی انجام شود. رئیس رسانه ملی در پایان با اشاره به این که تولید انیمیشن ها و برنامه هایی با رویکرد دینی و انقلابی از اهداف رسانه ملی است ، حمایت رسانه را از تولید چنین مجموعه هایی یک وظیفه دانست.

ضرورت حمایت بیشتر از انیمیشن

در این نشست ، مرتضی شمسی، رئیس موسسه صبا نیز در سخنانی با اشاره به این که انیمیشن شاهزاده روم برای مخاطب کودک و نوجوان ساخته شده است ، گفت : این اولین بار است که یک کار انیمیشنی در حوزه دینی و برای کودک ساخته می شودکه بسیار موفق بوده است و این موضوع نشان می‌دهد که باید به صنعت انیمیشن توجه بیشتری شود.

حامد جعفری تهیه کننده این انیمیشن هم گفت: نمایش شاهزاده روم به خصوص در شهرستان‌ها با استقبال خوبی از سوی مردم مواجه شد. وی افزود: این فیلم در سال 2015 ششمین فیلم پرفروش در لبنان بوده است . وی حمایت صداوسیما در معرفی این انیمیشن را در استقبال مردم از تماشای اثر بسیار موثر ارزیابی کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها