در جستجوی خانم سرمربی

با توجه به انصراف مربی کره‌ای برای مربیگری تیم‌های پایه والیبال بانوان، رزومه دو مربی آلمانی توسط فدراسیون والیبال در دست بررسی است. این خبر به ظاهر کوتاه، سوالات زیادی به دنبال خود دارد، چرا مربی کره‌ای انصراف داد؟ مربی‌های آلمانی چه کسانی هستند؟ چرا فدراسیون برای انتخاب مربی با مشکل مواجه است؟
کد خبر: ۸۷۵۷۱۷

برای پاسخ دادن به این سوال باید پیش از هر چیز به تشریح شرایط انتخاب سرمربی در تیم‌های ملی بانوان بپردازیم. فدراسیون والیبال اعلام کرده سرمربی آینده تیم‌های پایه باید اولا حتما خانم باشد، ثانیا پیش از عقد قرارداد باید مدتی به صورت آزمایشی در ایران فعالیت کند. در این میان بزرگ‌ترین مانع، اما در انتخاب سرمربی احتمالا شرط دوم است، قرارداد بعد از دوره آزمایشی. این دقیقا همان دلیلی بود که باعث شد سرمربی کره از آمدن به ایران انصراف دهد.

فدراسیون والیبال با خانم یون برای هدایت تیم ملی بانوان وارد مذاکره شد تا یک ماهی را در ایران به صورت آزمایشی فعالیت کند و در صورت تائید مسئولان فدراسیون قرارداد با این مربی امضا شود، اما مربی کره‌ای با این پیشنهاد ایران موافقت نکرد و با توجه به قراردادش با یک باشگاه در کره اعلام کرد برای فسخ قرارداد خود باید با ایران قراردادی را به امضا برساند. در حال حاضر نیز فدراسیون والیبال اعلام کرده رزومه دو مربی آلمانی را در دست بررسی دارد، اما اگر آنها هم قبول نکنند به صورت آزمایشی در ایران فعالیت کنند، برای دیدن عملکرد آنها از نزدیک به آلمان سفر خواهند کرد. آنچه مسلم است در دنیای ورزش حرفه‌ای، ملاک ارزیابی افراد، رزومه کاری آنهاست و دوره آزمایشی به طور قطع از جانب هیچ مربی حرفه‌ای پذیرفته نخواهد شد. در هر حال روش‌های غیرحرفه‌ای و غیراصولی که فدراسیون والیبال برای انتخاب مربی به‌کار می‌برد، بطور قطع به انتخاب یک مربی خوب و شایسته منتهی نخواهد شد، آن هم در شرایطی که والیبال بانوان شدیدا از کمبود یک مربی توانمند و باتجربه رنج می‌برد. فدراسیون والیبال به جای تعیین قوانین و شرایط دوگانه و عجیب برای انتخاب سرمربی، اگر از تجربیات تیم ملی مردان خودش هم الگوبرداری کند، قطعا دستاورد بهتری خواهد داشت.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها