مسئولان بیمارستانی در فرانسه اعلام کردند آمار افرادی که پس از شرکت در آزمایش بالینی دارویی جدید در فرانسه دچار مرگ مغزی شدند به دست‌کم ۳ نفر رسیده است. در این آزمایش ۹۰ نفر شرکت داشتند که در حال حاضر ۶ نفر از آنان در بیمارستان بستری هستند.
کد خبر: ۸۷۳۲۵۲
آزمایش دارویی جدید در فرانسه ۳ نفر را دچار مرگ مغزی کرد

به گزارش جام جم آنلاین، مسئولان بیمارستانی در فرانسه اعلام کردند آمار افرادی که پس از شرکت در آزمایش بالینی دارویی جدید در فرانسه دچار مرگ مغزی شدند به دست‌کم 3 نفر رسیده است. در این آزمایش 90 نفر شرکت داشتند که در حال حاضر 6 نفر از آنان در بیمارستان بستری هستند.

ژیل ادان، متخصص اعصاب در بیمارستان شهر رن که این افراد در آن بستری هستند، گفت که سه نفر از آنها احتمالا به طور دائمی دچار مرگ مغزی شده‌اند و هنوز هیچ پادزهری برای این دارو پیدا نشده است

بر اساس گزارش‌ها این دارو نوعی مسکن از مشتقات کانابیس (ماری‌جوانا) است، ادعایی که وزرات بهداشت فرانسه آن را رد کرده است.

ماریسول تورین، وزیر بهداشت فرانسه روز گذشته در یک سفر اضطراری به شهر رن رفت و وعده داد که تمام تلاش خود را می‌کند " تا از دلایل وقوع این حادثه غم‌انگیز سر در بیاورد".

مراحل انجام آزمایش بالینی این دارو اکنون متوقف شده است و شرکت تولید کننده دارو تمامی داوطلبان را فرا خوانده است. داوطلبان این دارو را از راه دهان مصرف کرده‌اند.

مقر این شرکت معتبر بین‌المللی در فرانسه است و از زمان تاسیس آن در 1989 هزاران آزمایش موفقیت آمیز انجام داده است.

طبق گزارش وزارت بهداشت فرانسه افرادی که اکنون در بیمارستان بستری هستند در روز 7 ژانویه داروی جدید را مصرف کردند و سه روز بعد عوارض جانبی آن بروز کرد.

آزمایش داروهای جدید که معمولا برای ارزیابی ایمنی و یا اثر دارو انجام می‌شود سه مرحله دارد؛ مرحله اول گروه کوچکی از داوطلبان را در بر می‌گیرد و روی ایمنی دارو متمرکز است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها