دن گاسپار در گفت‌وگو با سی.ان.ان:

ایران آن کشوری نیست که شما و بی.بی.سی می‌گویید

دستیار سرمربی تیم ملی عنوان کرد ایران آن کشوری نیست که بی.بی.سی و سی.ان.ان روایت می‌کنند.
کد خبر: ۸۷۲۵۹۶

تنش‌های به‌وجود آمده در روابط دیپلماتیک ایران و عربستان باعث شد خبرنگار سی.ان.ان در خلال مصاحبه ورزشی خود با دن گاسپار در مورد شرایط سیاسی ایران هم از او سوالاتی بپرسد؛ سوالاتی که البته پاسخش باعث غافلگیری خود خبرنگار شد. وقتی از گاسپار در مورد تنش‌های دیپلماتیک ایران و عربستان سوال شد، وی گفت: هر زمانی که در دنیا چنین اتفاق‌ها و درگیری‌هایی به وجود می‌آید، در مورد آنها قضاوت می‌کنم. زمانی که در آپارتمانم در تهران هستم و پس از تماشای اخبار سی.ان.ان و بی.بی.سی به بالکن آپارتمانم می‌روم، با خودم می‌گویم چیزهایی که از رسانه‌های خارجی می‌شنوم با چیزی که در این کشور تجربه می‌کنم، متفاوت است.

گاسپار پس از آن‌که در جلسه اتحادیه مربیان در بالتیمور شرکت کرد، این هفته به ایران برمی‌گردد. او در پاسخ به این‌که آیا نگران بازگشت به ایران نیست، افزود: ایران امن‌ترین جایی است که تاکنون در آن کار کرده‌ام. پیش از این در چهار کشور فعالیت کرده بودم. هیچ وقت برای این‌که یک پرتغالی یا آمریکایی هستم، به مشکل برنخوردم. در واقع برخورد خیلی خوبی هم با من شده است. مردم ایران، مهربان و باشخصیت هستند. آنها انگیزه و رویاهای مشابهی با کل مردم دنیا دارند. بر این باورم که تعریف‌های غلط و سوءتفاهم‌های زیادی در این زمینه وجود دارد.

گاسپار که پیشتر با رئیس‌جمهور قبلی ایران یعنی محمود احمدی‌نژاد و همچنین محمدجواد ظریف، وزیرخارجه ایران نیز دیدارهایی داشته است، در بخش دیگری از این مصاحبه ابراز امیدواری کرده که با افزایش روابط بین‌المللی ایران روی فوتبال این کشور نیز تاثیرات مثبتی گذاشته شود.

دستیار کی‌روش در این‌باره گفت: ورزش بهترین پلی است که می‌تواند فاصله بین دولت‌ها را کاهش دهد. ورزش و در این مورد خاص فوتبال، می‌تواند بین کشورها ارتباط برقرار کند. اگر این اتفاق از مسیر درست انجام شود، چرا سیاستمداران از آن استفاده نکنند. اگر همه 22 بازیکن می‌توانند در یک زمین فوتبال بازی کنند، بجنگند و قبل و بعد از بازی با هم دست بدهند، چرا سیاستمداران و سران کشورهایشان این کار را انجام ندادند؟ این همیشه ایرادی بوده که من به سیاستمداران می‌گرفتم.

همکاری گاسپار با کی‌روش از دوران مربیگری این دو در تیم ملی پرتغال در جام 1992 آمریکا شروع شد؛ تورنمنتی که برای آمادگی هرچه بیشتر این تیم برای جام جهانی 94 طراحی شده بود. پس از آن گاسپار با تیم‌هایی در جام باشگاه‌های اروپا نیز همکاری کرد و بعد از آن با تیم ژاپنی ناگویا گرامپوس موفق به فتح جی لیگ شد. او همچنین در دو جام جهانی اخیر در تیم‌های ملی فوتبال پرتغال و ایران به عنوان دستیار فعالیت کرده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها