ادعای باستان‌شناس انگلیسی و تلاش او برای کاوش قبر «توتنخامون» به منظور پیدا کردن مقبره مادرش «نفرتی‌تی»، موجب اعتراض شدید باستان‌شناس برجسته مصری شده است.
کد خبر: ۸۶۷۹۶۶

به گزارش ایسنا،‌ یکی از مطرح‌ترین باستان‌شناسان مصری با بی‌اساس خواندن ادعاهای دانشمند انگلیسی که قصد دارد دیوار مقبره توتنخامون را برای کشف قبر نفرتی‌تی، ملکه معروف مصری بشکافد، او را مورد هجمه شدید قرار داد.

نیکلاس ریوز، مصرشناس انگلیسی و استاد دانشگاه آریزوناست که چندی پیش مدعی شد نفرتی‌تی در اتاقکی مخفی در دیوارِ کناری مقبره پسرش، توتنخامون پادشاه 19 ساله مصری، دفن شده است. او با مطرح کردن این فرضیه، راهی مصر شد و کاوش در دره پادشاهان و آزمایش‌های سی‌تی‌اسکن را از دیواره‌های این مقبره باستانی شروع کرد.

زاهی حواس، یکی از سرشناس‌ترین باستان‌شناسان مصری است که به اقدامات اخیر ریوز واکنش تند نشان داده و گفته است: آقای ریوز ما را سرکار گذاشته. من مطمئنم هیچ‌چیز پشت آن دیوار نیست. او موفق شده حرف هیجان‌انگیزی بزند: قبر نفرتی‌تی درون مقبره توتنخامون است! اما تئوری او هیچ اساسی ندارد. من و هیچ‌یک از باستان‌شناسان به او اجازه نمی‌دهیم نظریه‌اش را با ایجاد سوراخی در قبر توتنخامون آزمایش کند. این قبر خیلی آسیب‌پذیر است و هر حفره‌ای دیوار‌نگاره‌ها را در معرض تخریب کامل قرار می‌دهد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها