من و همسرم هشت سال است که با هم زندگی می‌کنیم و دو فرزند داریم، شرایط زندگی‌مان بد نیست، اما چند ماه است که فکر می‌کنم همسرم عوض شده و به من بی‌توجهی می‌کند.
کد خبر: ۸۶۵۴۸۱

بیشتر سر کار می‌ماند و ارتباطمان سرد شده است. احساس می‌کنم به من بی‌وفایی می‌کند و این احساس زمانی قوی‌تر شد که همسر دوست صمیمی شوهرم به من گفت که بیشتر مراقب شوهرت باش. هر چه از او پرسیدم جوابی نداد، اما گفت از طریق همسرش متوجه شده است شوهر من کمی شیطنت می‌کند. نمی‌دانم چگونه این موضوع را با او در میان بگذارم. به هم ریخته‌ام و حس می‌کنم زندگی‌ام در حال فروپاشی است. لطفا کمکم کنید.

پاسخ مشاور:

با سلام، دوست گرامی به هیچ عنوان در این دست موضوعات به حرف اطرافیان توجه نکنید. خیلی از این اظهار نظرات یا خبر آوردن‌ها ازروی دشمنی و حسادت است و نباید به آنها توجه جدی کرد. مراقب زندگی‌تان باشید، اما هر کس در مورد همسرتان هر حرفی زد، شما باور نکنید. در گام بعدی به زندگی مشترکتان و مراوداتی که با همسرتان دارید توجه کنید. ببینید آیا این رابطه‌ یا این زندگی باب میل هر دوتان هست؟ آیا به اندازه کافی به تمایلات و نیازهای هم توجه دارید؟ آیا برای شاد کردن هم تلاش می‌کنید؟ روحیات همسرتان را می‌شناسید و برای تامین خواسته‌های او کاری انجام می‌دهید؟

عمدتا وقتی خلأیی جدی در زندگی مشترک ایجاد می‌گردد زمینه برای ورود غیر به آن زندگی مهیا می‌شود. توصیه می‌کنم زندگی مشترکتان را آسیب‌شناسی کنید و اگر مشکلات خاصی با هم دارید برای رفع آنها تلاش کنید. از طرف دیگر بر کیفیت رابطه عاطفی و جنسی‌تان نسبت به همسرتان بیفزایید و سعی کنید بیش از پیش به همسرتان نزدیک شوید. با همسرتان صحبت صمیمانه داشته باشید و ببینید برای این‌که زندگیتان رونق بیشتری بگیرد چه کارهایی باید انجام دهید.به اتفاق هم به مشاوره زناشویی مراجعه کنید. فعلا درباره خیانت احتمالی همسرتان با او صحبتی نکنید صرفا تلاش‌تان بر این باشد که رابطه‌تان اصلاح شود. شاید با این اصلاحات، همسرتان دست از رفتار احتمالی‌اش بردارد. وقتی در یک زندگی صحبت از خیانت و بی‌وفایی جدی شود، قباحت این موضوع می‌ریزد پس چه بهتر که این دست مشکلات با اقدامات غیرمستقیم رفع شود.

در نهایت اگر متوجه این موضوع شدید که پای نفر سومی در میان است، با او صحبت کنید و نظرش را بپرسید. ولی توصیه می‌کنم به جای کنکاش در شناسایی نفر سوم و... روابط خود و او را اصلاح کنید.

ندا داوودی

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها