از پشت پنجره نگاهی به حیاط می‌اندازم. باد خنکی می‌وزد و برگ‌های زرد ، نارنجی و قرمز را در این سو و آن سوی حیاط می‌پراکند. پادشاه فصل‌ها همه‌جا را رنگارنگ کرده و خودنمایی می‌کند. دلم هوای قدم زدن در حیاط خانه را می‌کند، می‌روم و کمی‌قدم می‌زنم و خش‌خش برگ‌ها را زیر پاهایم لمس می‌کنم.
کد خبر: ۸۶۲۴۴۱
هنرنمایی با گلدان‌های پلاستیکی + تصاویر

خنکای غروب بر جانم می‌نشیند، می‌خواهم به داخل خانه برگردم که ناگهان چشمم به تعدادی گلدان پلاستیکی خالی گوشه حیاط می‌افتد که ریزودرشت در کنار یکدیگر جمع شده‌اند. این گلدان‌ها روزی منزلگاه گل‌های شمعدانی، رز، جعفری، میخک مینیاتوری و همچنین فلفل قرمز و گوجه گیلاسی بودند، اما حالا فقط گلدان‌های خالی در یک گوشه حیاط گرد هم آمده‌اند. با آنها چه کارکنم؟ دور بیندازم شان؟ ‌ نه، چرا دوربیندازم وقتی می‌توانم هزارویک نقشه جالب برای آنها بکشم. با خودم قرار گذاشته‌ام از وسایل کم قیمت و دور ریز آثار هنری زیبا بیافرینم. آنها را می‌شویم و پس از خشک شدن به داخل خانه می‌آورم تا برنامه‌هایم را عملی کنم. شما هم با من همراه شوید تا به همراه هم بیشتر لذت ببریم:

قورباغه سبز: برنامه تلویزیونی‌اش را به یاددارید؟ اگر آن را دوست داشتید حالا به یاد آن روزها یک قورباغه سبز دیگر درست کنید. گلدان را به رنگ سبز روشن با نقش و نگارهایی از رنگ سبز تیره درآورید. یک جفت توپ تخم مرغی را به شکل چشم‌های درشت آن درآورید و بچسبانید. برای قورباغه لبی خندان بکشید. با نخ ضخیم سبز و یک جفت مهره درشت برایش دست درست کنید و بچسبانید. می‌توانید آن را روی زیرگلدانی قرار دهید و آن زیرگلدانی را هم مانند برگ نیلوفر آبی که روی برکه قرار دارد طراحی کنید. یک شاخه گل از جنس فوم در دست قورباغه سبزتان قرار دهید. این حیوان فسقلی از جنس گلدان آماده است تا زینتبخش باغچه شما باشد.

باب اسفنجی: بچه‌ها عاشقش هستند. پس برای شاد کردن دل فرزندتان هم که شده یکی از گلدان‌هایتان را به این شکل درآورید. ابتدا طرح اولیه را روی گلدان بکشید و بعد آن را با گواش، آبرنگ یا رنگ روغن رنگ‌آمیزی کنید. ظرافت زیادی به‌کار ببرید تا نتیجه کارتان رضایتبخش شود.

عروسک زیبا: خوشگل و ناز و دوست داشتنی، تزئینی فوق‌العاده برای یک گوشه از اتاق. ابتدا توپ پلاستیکی را به شکل سر عروسک نقاشی کنید. آن را به رنگ پوست درآورید و اعضای صورت را روی آن بکشید. با کاموا برایش مو ببافید و بر سرش بچسبانید. سپس سراغ بدن بروید. یک گلدان بزرگ را به طرح مورد علاقه‌تان رنگ‌آمیزی کنید تا پیراهن زیبای عروسک شود. یک جفت گلدان کوچک هم که آستین‌ها هستند را رنگ کنید. کناره‌های گلدان بزرگ را سوراخ کنید و با عبوردادن طناب یا نخ کاموا از آنها و گلدان‌های کوچک، آستین‌ها را به بدن وصل کنید. می‌توانید یک جفت مهره درشت هم در دو قسمت انتهایی طناب آویزان کنید تا دست‌های عروسک باشد. حالا به سراغ پاها بروید. دو گلدان سایز متوسط را رنگ کنید و با عبور دادن طناب از سوراخ زیرشان، آنها را به بدن عروسک وصل کنید. درست کردن این عروسک مستلزم حوصله و ظریف‌کاری است. اما در عوض، تا دلتان بخواهد به دیدن نتیجه‌اش می‌ارزد.

جوجه طلایی: گلدان و توپ پلاستیکی را به رنگ زرد درآورید. یک جفت چشم عروسکی روی توپ بچسبانید، با کاغذ نارنجی نوک و با کاغذ یا مقوای قرمز برایش تاجی کوچک بسازید و در جایگاه مناسب قراردهید. سر جوجه آماده شد. آن را روی گلدان قراردهید. با تکه‌ای پارچه زردرنگ برایش یک جفت بال درست کنید و بچسبانید. دو مهره زردرنگ هم به دو تکه نخ کاموای ضخیم زرد وصل کنید تا پاهای جوجه باشند و آنها را هم در زیر گلدان قراردهید. چندپر درشت تمیز هم پشت جوجه در جایگاه دم بچسبانید تا دیگر این موجود کوچک و دوست داشتنی‌تان کامل شود. آن‌قدر بانمک می‌شود که از صبح تا شب دوست دارید قربان صدقه‌اش بروید!

مترسک: قرار است در مزرعه و باغ باشد تا کلاغ‌ها را فراری دهید، اما این‌بار آن‌قدر زیبا و جذاب شده که ترجیح می‌دهید آن را داخل اتاق پذیرایی نگاه دارید. یک توپ پلاستیکی را به شکل صورت رنگ‌آمیزی و نقاشی کنید. برایش موهای بافته بگذارید و یک کلاه حصیری هم بر سرش قرار دهید. لبه دو گلدان درشت را به هم بچسبانید و آنها را به شکل بلوز و شلوار سرهمی ‌مترسک نقاشی کنید. یک جفت گلدان کوچک هم در جایگاه آستین‌ها وصل کنید.

می‌توانید مانند مورد عروسک، دو مهره درشت هم به جای دست آویزان کنید. نهایت سلیقه را به کار ببرید تا نتیجه قشنگ شود.

گاو شیرده: آن‌قدر جالب و بامزه است که برای شما هیچ شکی در درست کردنش باقی نمی‌گذارد. یک گلدان بزرگ می‌شود تنه، گلدانی دیگر کمی ‌کوچک‌تر به همراه زیرگلدانی می‌شود سر، دو گلدان کوچک گوش‌ها، دو گلدان بسیار کوچک شاخ‌ها، دو گلدان کوچک پاها و دو گلدان بسیار کوچک دست‌ها. گلدان سر را به رنگ سفید درآورید، برایش لک‌های سیاه رنگ بکشید و یک جفت چشم شاد نقاشی کنید. زیرگلدانی را به رنگ مناسب بینی درآورید و آن را جلوی صورت بچسبانید.

گلدان بدن را به رنگ سفید با لکه‌های درشت سیاه درآورید. سر را روی بدن بگذارید. دو گلدان کوچک سیاه را در جایگاه شاخ‌ها قراردهید و دو گلدان بسیارکوچک سفید را در جایگاه گوش‌ها. گلدان‌های کوچک دست‌ها را از طناب عبور دهید و از روی گلدان بدن آویزان کنید. حالا نوبت پاهاست. گلدان‌ها را سفید کنید اما لبه‌ها را به رنگ سیاه درآورید و آنها را هم در جای خود بچسبانید. گاوتان خوشحال و خندان روبه‌رویتان نشسته و روی شما چشمک می‌زند.

آدم برفی: از الان به فکر فصل سرما باشید و شیء تزئینی آن فصل را درست کنید. چه چیزی بهتر و زیباتر از این آدم برفی! گلدان‌تان را به رنگ سفید درآورید تا بدنه آدم برفی شود. توپی پلاستیکی کوچک را نیز به رنگ سفید درآورید تا بشود سر آن. یک جفت چشم عروسکی به توپ بچسبانید، با کاغذرنگی یا مقوای نارنجی برایش دماغی مخروطی شکل درست کنید تا شبیه هویج باشد و بعد لبی خندان برای آن بکشید. یک کلاه پشمی‌ بچه‌گانه که مدت‌هاست در کمد لباس‌های خودتان یا یکی از نزدیکان‌تان یک گوشه افتاده و خاک خورده را روی سر کچل این آدم برفی بکشید. سر را به بدن بچسبانید و تکه پارچه‌ای رنگی را به شکل شال گردن دورگردنش بپیچید. سه دکمه رنگی و جالب هم روی گلدان به‌عنوان دکمه‌های کت آدم برفی بچسبانید. حالا نوبت دست‌ها و بیل و جاروست. با تکه‌ای چوب باریک و مقوای ضخیم بیل و جارو درست کنید. برای بیل از مقوا دولا استفاده کنید تا محکم‌تر به نظر بیاید. با پنبه دو توپ کوچک درست کنید و دسته‌های بیل و جارو را از آنها بگذرانید. توپ‌های پنبه‌ای دست‌های آدم برفی هستند. آنها را به گلدان بچسبانید.

کره اسب بازیگوش: چه اسب چموشی! افسار و زین هم دارد و منتظر است تا به صاحبش سواری بدهد. برای درست کردن آن به سه گلدان بزرگ، یک زیرگلدانی و هفت گلدان کوچک نیاز دارید. ابتدا به سراغ سر اسب بروید. لبه گلدان بزرگ را به لبه زیرگلدانی بچسبانید، گوش‌ها را با مقوا درست کنید و در جایگاهشان قراردهید و یک جفت چشم عروسکی هم به آن اضافه کنید. سپس با چسباندن لبه دو گلدان بزرگ به هم، تنه را درست کنید. یک گلدان کوچک را در وسط آن دو قراردهید تا شکل گردن اسب را به خود بگیرد. حالا نوبت پاهاست. لبه دو گلدان کوچک را به هم بچسبانید. یک گلدان کوچک را هم به رنگ سیاه درآورید و پشت آن را به زیر آنها وصل کنید. این دو گلدان کوچک درکنار هم یک پا را تشکیل می‌دهند و گلدانی که به رنگ درآمده سُم است. به تصویر دقت کنید تا بتوانید آن را درست از آب درآورید. پس از آن که سر، گردن، تنه و پاها را به هم وصل کردید تزئین کار را شروع کنید. با نوار یا روبان افسار درست کنید و با مقوایی که به صورت رشته‌ای بریده‌اید یال و دم اسب را درست کنید و در جای خود قرار دهید. در پایان هم با دو رنگ کاغذرنگی یا پارچه یک زین قشنگ درست کنید و آن را بر پشت اسب قرار دهید. اسب شما آماده سواری دادن است.

سارا آذرخش - چاردیواری

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها