نرم‌افزارهای موبایل

راهی جدید برای خبرخوانی

در دنیای پرشتاب امروز که در هر ثانیه حجم انبوهی خبر و محتوا منتشر می‌شود، انتخاب و مرور مطالب نیز فنون مخصوص خود را می‌طلبد. با توجه به این موضوع اپلیکیشن‌ها و ابزار گوناگونی ساخته و منتشر می‌شود که اکنون یکی از بهترین‌های آن ساخت بزرگ‌ترین شبکه اجتماعی دنیاست. سرانجام پس از مدت‌ها سخن‌پراکنی در مورد این اپلیکیشن، «نوتیفای» فعلا فقط مخصوص سیستم‌عامل آی‌اواس منتشر شده است. این اپلیکیشن عملکردی شبیه فیدریدرها دارد، اما قابلیت‌های آن فراتر است. درون این اپلیکیشن به پایگاه‌های خبری استیشن (Station) گفته می‌شود و در اولین استفاده از نوتیفای باید کمی وقت بگذارید و پایگاه‌های منبع خبری دلخواهتان را دستچین کنید. پس از این کار با هر بار باز کردن اپلیکیشن آخرین عناوین منابعی که انتخاب کرده‌اید فهرست‌وار به نمایش در می‌آید. غیر از این، نوتیفای با اتکا به امکانات سازنده خود قادر است محتواهایی را برایتان به نمایش بگذارد که بر اساس علاقه‌مندی‌ها و فعالیت‌تان در فیسبوک به دست آمده است. این اپلیکیشن با همکاری نزدیک فیسبوک با 70 منبع خبری آماده شده و غیر از خبر، اطلاعات آب‌وهوا و انتشار جدیدترین ویدئوهای سایت Vevo را نیز اعلان می‌کند.
کد خبر: ۸۵۹۷۹۳

صراف

صراف هوشمند: «اگر اهل سرمایه‌گذاری باشید می‌دانید یکی از بازارهای جذب سرمایه طلاست که در بلندمدت کم خطر‌تر بوده و سود نسبتا قابل قبولی دارد.» این توضیحات را سازنده‌های این اپلیکیشن در شرح محصول‌شان ذکر کرده‌اند و آن را یک صراف هوشمند نامیده‌اند. درون این اپلیکیشن امکاناتی از قبیل تابلوی قیمت، نمایش لحظه‌ای قیمت‌ها در بازار سکه، طلا و ارز را به دست می‌آورید و به اصطلاح نبض بازار را به دست می‌گیرید. «صراف» خرید و فروش‌هایتان را درون خود ذخیره می‌کند و سودی را که از معاملات‌تان کسب خواهید کرد محاسبه می‌کند. قابلیت هشدار این اپ به محض نوسان در قیمت‌ها با خبرتان می‌کند و قابلیت نمایش به دو صورت مبلغی یا درصدی دارد. در یکی از بخش‌های این اپ می‌توانید تابلوی شخصی‌سازی شده خودتان را بسازید تا قیمت‌ها را به آسانی و با یک نگاه ببینید و همچنین قابلیت ارسال قیمت‌ها از طریق پیامک و شبکه‌های اجتماعی ممکن است. این برنامه کار تبدیل ارزها را نیز با سهولت و به روز انجام می‌دهد.

ریموت کامپیوتر (ماوس و کیبورد)

کنترل از راه دور روی گوشی: آیا می‌دانستید با استفاده از گوشی می‌توان رایانه را از راه دور کنترل کرد؟ تنظیمات این کار کمی دشوار است و تنها با یک اپلیکیشن جانبی ممکن می‌شود. با توجه به این موضوع می‌توانید از این اپلیکیشن ایرانی استفاده کنید که کار را آسان کرده است. برای استفاده از «ریموت کامپیوتر» نخست باید گوشی و رایانه خود را به یک شبکه وای‌‌فای وصل کرده یا از طریق بلوتوث این دو دستگاه را به هم متصل کنید.‌

جالب‌ترین قابلیت این اپ در ماوس آن است؛ با انتخاب آیکون ماوس در منوی اصلی برنامه صفحه دسکتاپ‌تان به نمایش در می‌آید. با لمس صفحه گوشی می‌توانید نشانگر ماوس را در رایانه حرکت دهید و حتی برنامه‌ها را باز کنید. یکی دیگر از قابلیت‌های جالب این اپلیکیشن در امکانی نهفته است که می‌توان توسط آن اسلایدهای پاورپوینت را از راه دور جلو و عقب کرد. این ویژگی بسیار مناسب افرادی است که ارائه‌های زیادی در کلاس درس و کنفرانس‌ها دارند. این اپ دسکتاپ‌تان را روی گوشی نمایش می‌دهد و با همه سیستم‌عامل‌ها کار می‌کند.

The River Tests Pro

شرکت در آزمون با عبور از رودخانه: دوست دارید ذهن‌تان را به یک چالش شکوهمندانه دعوت کنید؟ با این بازی آشنا شوید که در کشور ژاپن برای تست آی‌کیو متقاضیان ترفیع به پست‌های بالاتر گرفته می‌شود. به گفته سازنده تنها 10 درصد مردم دنیا می‌توانند برخی تست‌های این بازی را به درستی حل کنند. این بازی از مجموعه‌ای از پازل‌های عبور از رودخانه تشکیل شده و هر مرحله از آن آزمونی جداگانه است که منطق تفکر افراد را به سرحد خود می‌رساند. اگر فکر می‌کنید جزو آن ۱۰ درصدی هستید که از پس این بازی برمی‌آیند حتما این اپ را امتحان کنید. هر مرحله از معماهای این اپلیکیشن دستورالعملی پرجزئیات دارد که قوانین مربوط به هر بازی را شرح می‌دهد. درون این بازی کاراکترهایی از قبیل کشاورز، سه سرباز، چهار ماجراجو، سه شوهر حسود، سه دزد، پنج فرزند و خانواده وجود دارد. وظیفه شما در بازی این است که تمام کاراکترها را با رعایت قوانین و محدودیت‌ها از رودخانه عبور دهید. یادتان باشد هر چقدر حرکت کمتری کنید بهتر است و حواستان به گذشت زمان باشد.

پیام رسان ابرک

روی ابرها چت کنید: نبود یک اپلیکیشن پیام‌رسان کارآمد ایرانی باعث شده نمونه‌های خارجی به قدری در کشورمان محبوب شوند که شاید در خانه سازنده‌شان این وضع حاکم نباشد. با وجود این، شرایط در حال تغییر است و اپلیکیشن «پیام‌رسان ابرک» را می‌توان شروعی نو در این حوزه برشمرد. پیش از هر چیز طراحی و رابط کاربری ابرک مورد توجه است که زبان طراحی متریال و رابط کاربری استاندارد برای آن استفاده شده است. سازنده به همین امر اکتفا نکرده است؛ این اپ همزمان دو قابلیت دارد. همچون لاین؛ ابرک هم پیام‌رسان است و هم شبکه اجتماعی. در شبکه اجتماعی ابرک می‌توانید پروفایل بسازید و پروفایل دیگران را دنبال (فالو) کنید. جالب است پست‌های شبکه اجتماعی این برنامه در موضوع‌های مختلف دسته‌بندی شده است. برای استفاده از بخش پیام‌رسان اپلیکیشن باید نخست شماره تلفن‌تان را وارد کنید تا کد فعال‌سازی برا‌یتان ارسال شود. پس از ورود به برنامه می‌توانید با کسانی که ابرک را روی گوشی خود نصب دارند چت کرده و فایل‌های مختلف ارسال کنید.

شادی حاجی علی‌نقی

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها