سپاهان و ذوب‌آهن، امروز در نیمه‌نهایی جام حذفی به مصاف هم می‌روند

شهرآورد نصف جهان

شهرآورد اصفهان از راه رسید؛ آن هم از نوع حذفی‌اش. اینجا قرمز و آبی دیگر معنایی ندارد و رنگ‌های غالب در سکوهای ورزشگاه فولادشهر یا زرد هستند یا سبز.
کد خبر: ۸۵۸۹۷۴

این پنجاه و پنجمین رویارویی دو تیم است و البته سومین تقابل آنها در جام‌های حذفی. جالب آن‌که هر دو دیدار قبلی دو تیم در جام حذفی هم درست در همین مرحله برگزار شد؛ نیمه‌نهایی.

12 سال پیش، در نیمه‌نهایی جام حذفی سال 82، ذوب‌آهن با رسول کربکندی، سپاهان فرهاد کاظمی را در ضربات پنالتی برد و راهی فینال شد، اما یک سال بعد، وقتی قرعه دوباره دو تیم اصفهانی را قبل از فینال به ‌هم رساند، این بار سپاهان بود که در ضربات پنالتی ذوب‌آهن را شکست داد. حال در شرایطی که هر دو رویارویی قبلی دو تیم در نیمه‌نهایی جام حذفی، با مساوی در 120 دقیقه، به پنالتی کشیده شده است، باید به تماشای سومین تقابل آنها در جام حذفی نشست تا یک ماراتن واقعی دیگر را نظاره‌گر بود. در مجموع بازی امروز پنجاه و پنجمین تقابل دو تیم در شهرآورد اصفهان است. سپاهانی‌ها در 54 دیدار قبلی 20 بار برنده شدند و 14 بار نیز با شکست زمین را ترک کرده‌اند. سپاهان یک آمار قابل توجه دیگر هم دارد؛ این‌که در پنج سال اخیر هیچ‌گاه مقابل ذوب‌آهن شکست نخورده است. آخرین پیروزی ذوب‌آهن به دور رفت دهمین دوره لیگ برتر باز می‌گردد؛ جایی‌که این تیم با هدایت منصور ابراهیم‌زاده و در تاریخ ۲۷ مردادماه سال ۱۳۸۹ با تک‌گل دقیقه ۲۷ محمدرضا خلعتبری برابر سپاهان که سرمربی‌اش امیر قلعه‌نویی بود، به پیروزی دست یافت. شاید همین نکته آخر، در کنار حذفی بودن بازی، باعث شود شهرآورد 55 از حساسیت دوچندانی برخوردار باشد.

این حساسیت در جایگاه دو تیم در جدول رده‌بندی هم کامل پیداست. هر‌دو تیم سپاهان و ذوب‌آهن از 12 بازی قبلی‌شان دقیقا به یک اندازه امتیاز کسب کرده‌اند و فقط به لطف تفاضل گل است که ذوب‌آهن 20 امتیازی در مکان چهارم قرار دارد و سپاهان 20 امتیازی در مکان پنجم.

البته شرایط این روزهای سپاهان و ذوب‌آهن مثل امتیازات آنها یکسان نیست. اگر ذوب‌آهن با یحیی گل‌محمدی شرایط باثباتی را تجربه می‌کند و در ده بازی گذشته‌اش شکستی تجربه نکرده، در مقابل سپاهان، به تازگی ایگور استیماچ کروات را جایگزین حسین فرکی کرده تا به روند نزولی‌اش پایان دهد. این تغییر حداقل در همان بازی اول ثمربخش بود و سپاهان توانست مقابل نفت به پیروزی برسد، اما هیچ تضمینی وجود ندارد که شوک ناشی از حضور استیماچ، در شهرآورد اصفهان هم نتیجه را به نفع طلایی‌پوشان تغییر دهد.

باید دید در تقابل قهرمان فصل گذشته جام حذفی با قهرمان فصل گذشته لیگ، کدام می‌تواند نام خود را به عنوان نخستین فینالیست بیست و نهمین دوره جام حذفی وارد جدول درختی مسابقات کند.

گل‌محمدی: شهر آورد جذابی است

یحیی گل‌محمدی، سرمربی ذوب‌آهن در آستانه شهرآورد اصفهان در نیمه‌نهایی جام حذفی، گفت: خوشحالم که یک پای فینال از اصفهان خواهد بود و این نشان‌دهنده قدرت فوتبال اصفهان است. همیشه شهرآورد اصفهان جذابیت و حساسیت خاص خود را دارد؛ به ویژه که این تقابل در مرحله نیمه‌نهایی جام حذفی است.

امیدوارم یک بازی دیدنی و زیبا را شاهد باشیم؛ زیرا هم ذوب‌آهن و هم سپاهان بازیکنانی دارند که فوتبال را می‌فهمند و خوب بازی می‌کنند. شرایط نسبتا خوبی داریم. بازی سختی مقابل صبا داشتیم و با توجه به این‌که فرصت کمی برای تمرین و آماده‌سازی برای بازی مقابل سپاهان در اختیار داشتیم، بیشترین وقتمان را برای ریکاوری صرف کردیم. خوشبختانه محرومی نداریم، اما قنبری، نژادمهدی و عباسی مصدومان تیم ما هستند که شاید در بازی مقابل سپاهان شرایط تیم ما را دشوار کند.

استیماچ: آماده‌ایم

ایگور استیماچ، سرمربی سپاهان در کنفرانس خبری پیش از بازی نیمه‌نهایی جام حذفی درخصوص بازی امروز ‌مقابل ذوب‌آهن، گفت: بعد از برد مقابل نفت تهران جو مثبتی در تیم و رختکن وجود دارد و همه به بازی مقابل ذوب‌آهن خوش‌بین هستند. براساس اطلاعات و آمار و آنالیز‌هایمان ذوب‌آهن یکی از بهترین تیم‌های ایران است. سبک فو‌تبا‌ل ذوب‌آهن با بقیه تیم‌های ایرانی متفاوت است و از خط دفاعی و کناری حمله‌ای و استقامتی کار می‌کند. با این حال سعی می‌کنیم بازی خوبی مقابل آنها به نمایش بگذاریم و با نظم و تمرکز در بازی از حداکثر توانمان برای برد استفاده کنیم. ما هم تیم سپاهان هستیم و انتظار هو‌اد‌ا‌ران از ما پیروزی است. از این جهت خود را آماده کرده‌ایم و امیدوارم با توجه به اهمیت بازی، حمایت‌های هو‌اد‌ا‌ران را هم به بهترین شکل ممکن داشته باشیم.

برنامه جام حذفی

سه‌شنبه 3 آذر

ذوب‌آهن ـ سپاهان، ساعت 14 و 30 دقیقه در ورزشگاه فولادشهر اصفهان (مرحله نیمه‌نهایی)

چهارشنبه 4 آذر

نفت ـ استقلال، ساعت 15 و 20 دقیقه در ورزشگاه تختی تهران (مرحله یک‌چهارم نهایی)

ـ برنده دیدار نفت و استقلال در مرحله نیمه‌نهایی مهمان تراکتورسازی تبریز است تا در نهایت دومین فینالیست این رقابت‌ها مشخص شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها