«فرصت سوزی»؛ پرسپولیس اگر دست از این عادت بردارد، می‌تواند یکی از مدعیان اصلی قهرمانی در لیگ برتر باشد و حتی حالا که در رده هفتم جدول هم ایستاده، بازهم می‌تواند نگاهی بلند‌مدت به صدرنشینی داشته باشد.از ابتدای مسابقه معلوم بود که استقلال اهواز نمی‌تواند حریفی جدی برای شاگردان برانکو ایوانکوویچ باشد و آن چیزی که می‌تواند این تیم را آزار دهد، مساله‌ای به‌نام تمرکز نداشتن بازیکنان و از دست‌دادن‌ فرصت بی‌شمار گلزنی است.
کد خبر: ۸۵۸۲۷۶

پرسپولیس در این بازی آن قدر شانس مسلم گل را با بدشانسی از دست داد که در پایان بازی می‌شد گفت خوش‌شانس بود که مهدی طارمی‌یک بار دقیق به توپ ضربه زد. البته طارمی‌در این بازی همه کار کرد و می‌توانست در همین یک مسابقه حکم آقای گلی خود را امضا کند اما او هم فرصت‌‌های بی‌شماری را از دست داد.

پرسپولیس که برای نخستین بار پس از درگذشت مرحوم‌هادی نوروزی با پیراهن قرمز به میدان آمده بود بازی رو به جلو را دردستور کار قرار داد ه بود و بارها روی دروازه حریفی که نام استقلال را یدک می‌کشید، موقعیت ایجاد کرد تا این که در دقیقه ۱۹ به گل رسید.

پاس عمقی مسلمان برای عالیشاه، این بازیکن را با پرویز کریمی ‌دروازه‌بان حریف تک به تک کرد که توپ برگشت داده شد و طارمی‌در میان مدافعان حریف با ضربه‌ای دقیق توپ را درون دروازه استقلال اهواز جای داد. این هفتمین گل طارمی‌در فصل جاری لیگ برتر بود. پس از این هر چه طارمی‌ و پرسپولیس زدند به در بسته خورد. اوج این موقعیت‌های از دست‌رفته در دقیقه ۸۷ بازی بود که طارمی ‌پشت مدافعان حریف صاحب موقعیت شد و در حالی که با دروازه‌بان استقلال اهواز تک‌به تک شده بود بار دیگر به‌صورت چیپ با اندکی فاصله توپ را به بیرون زد تا بازی با نتیجه یک بر صفر تمام شود. شاگردان برانکو با این برد جمع امتیازات خود را به عدد ۱۸ رساندند و با صعودی چهار پله‌ای جای گسترش فولاد را در رده هفتم جدول رده‌بندی گرفتند. این برای نخستین بار است که پرسپولیس در نیمه بالایی جدول رده‌بندی قرار می‌گیرد. این تیم حالا هفت امتیاز با استقلال فاصله دارد. استقلال اهواز هم با شش امتیاز در رده شانزدهم باقی ماند.

برانکو: هدفمان قهرمانی است

برانکو ایوانکوویچ پس از این پیروزی گفت: بازی خوبی بود و انتظار چنین چالشی را از قبل می‌‌کردم. استقلال اهواز برای نباختن به میدان آمده بود و خوب و سازماندهی شده بازی کرد. تیم حریف ما را در برخی دقایق تهدید کرد اما خط دفاع با تمرکز بالا بازی کرد و به حریف فرصت گل زدن ندادیم. متاسفانه فرصت‌های زیادی را از دست دادیم، به‌طوری که تا ثانیه‌های آخر بازی، نتیجه نامعلوم بود.

برانکو درباره عملکرد مهدی طارمی گفت: او به لحاظ بازی همه کار کرد اما شانس نداشت، البته دروازه‌بان حریف نیز خوب دفاع کرد. مهم این است که موقعیت‌های زیادی داشتیم و طارمی چند فرصت گل داشت. در این بین باید به نوعی به خستگی او نیز توجه کنیم. به‌هر حال طارمی 90 دقیقه در گوام روی چمن مصنوعی بازی کرد با وجود این او در کوران بازی قرار داشت.

وی ادامه داد: بیشتر بازی‌های ما از سرعت بیشتری برخوردار است و امروز دیدید که فرصت‌های زیادی برای زدن گل داشتیم، البته انتظار داشتم که در این بازی با بحران روبه‌رو شویم زیرا ملی‌پوشان ما 48 ساعت قبل از این بازی به ما ملحق شده و بنسون نیز دیروز به جمع ما اضافه شد. همان‌طور که دیدید ما رامین رضاییان را بیرون کشیدیم چون انرژی‌اش تخلیه شده بود.

برانکو در پاسخ به سوال دیگری مبنی براین‌که به هواداران پرسپولیس قول قهرمانی می‌دهد، تصریح کرد: این حرف را زمانی که در انتهای جدول قرار داشتیم و قبل از بازی با فولاد خوزستان گفتم. بازیکنان با بازی‌ و توانشان این حق را به ما می‌دهند که بگوییم هیچ تیمی برتر از ما نبوده است. با کمال احترام به تیم‌ها ما انتظار صدر جدول را داشتیم و هدفمان قهرمانی است.

علی حنطه، سرمربی استقلال اهواز هم در پایان مسابقه به داوری اعتراض جدی وارد کرد و اعتقاد داشت که گل پرسپولیس خطا بود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها