جام جم ورزشی : کمک داور بازی تیم های فوتبال خونه به خونه بابل و صنعت نفت آبادان از ماجرایی که موجب نجات بازیکن تیم صنعت نفت شد، می گوید.
کد خبر: ۸۵۳۷۶۵
کمک داوری که جان فوتبالیست را نجات داد

به گزارش گروه ورزشی جام جم آنلاین، سعید آل وردی در گفتگو با خبرگزاری صداوسیما درباره حادثه روی داده در بازی تیم های دسته اولی خونه به خونه و صنعت نفت که سه شنبه هفته قبل برگزار و موجب مصدومیت شدید محمود تیغ نورد در این بازی شد، گفت: در دقیقه 85 بازی محمود تیغ نورد به همراه بازیکن تیم خونه به خونه بابل برای ضربه زدن به توپ به هوا پرید و این بازیکن با سر به زمین برخورد کرد و شدت ضربه آنقدر زیاد بود که موجب شد زبان این بازیکن برگردد و راه تنفس او بسته شود.

وی افزود: در همین هنگام دهان این بازیکن هم قفل شده بود که در این هنگام زمان طلایی برای احیا شخص مصدوم 4 تا 5 دقیقه است که بنده پس از این حادثه در 9 تا 10 ثانیه بالای سر بازیکن مصدوم حاضر شدم؛ با سوت داور، دندان های بازیکن را باز کردم و زبان او را با انگشت به حالت عادی بازگرداندم و عمل احیا را براساس آن چیزی که در فدراسیون پزشکی ورزشی آموخته بودم انجام دادم و مشکل تنفسی این بازیکن برطرف و با آمبولانس راهی بیمارستان شد.

آل وردی گفت: پس از این کار به علت استرس زیاد و وضع وخیم بازیکن دچار سرگیجه شدم و با کمک مسئولان تیم خونه به خونه و برگزارکنندگان بازی توانستم به حالت عادی بازگردم و 5 دقیقه باقیمانده بازی را هم به پایان برسانیم.

کمک داور فوتبال کشورمان گفت: پس از گذشت 2 روز از این بازی محمود تیغ نورد بازیکن تیم نفت آبادان با من تماس گرفت و گفت نمی دانم چگونه باید از شما تشکر کنم و زبانم برای تشکر قاصر است.

آل وردی گفت: هرچند هیات فوتبال استان تهران به علت این کار از من تقدیر کرد اما خیلی خوشحالم از اینکه توانستم در جریان بازی فوتبال از احتمال وقوع یک اتفاق تلخ جلوگیری کنم.

وی در پایان راجع به انتقاد اخیر از داوری های فوتبال کشورمان تصریح کرد: اشتباه در داوری همیشه بوده اما هیچ داوری این اشتباهات را به عمد انجام نمی دهد و داوران ما شرافت خود را به خاطر یک مسابقه فوتبال زیر سوال نمی برند؛ با توجه به امکاناتی که وجود دارد داوران ما عملکرد فوق العاده ای داشتند و اگر اشتباهی هم روی می دهد مطئمنم سهوی است.

آل وردی فعالیت حرفه ای خود را از سال 1380 با اخذ مدرک درجه سه داوری فوتبال آغاز کرد و در سال 1387 درجه ملی خود را گرفت.

او تحصیلات خود را تا مقطع کاردانی در رشته حسابداری به پایان رساند.

آل وردی متولد 25 مرداد 1355 است و تاکنون در 40 بازی فوتبال لیگ برتر وظیفه کمک داوری را به عهده گرفته است.

او در این فصل هم تاکنون 3 بازی لیگ برتری را به عنوان کمک داور حضور داشته است.

آل وردی علاوه بر داوری فوتبال، آموزش های اولیه ایمنی را هم در فدراسیون پزشکی ورزشی آموخته و امدادگر اورژانس هم هست.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها