اشاره: مرد میانسال کارش اسقاط موتور و جعل اسناد برای فروش موتورهای دزدی است. خودش می‌گوید از جوانی عشق موتور بوده و به‌دلیل این‌که در مزایده‌ها موتور سنگین می‌خریده و با اسقاط آن سود خوبی به جیب می‌زده، دوستانش او را «حبیب هزار» صدا می‌کنند. مرد 44 ساله دو ماه قبل با کشف سه موتور سرقتی در خانه‌اش همراه پسرش دستگیر شد، اما می‌گوید پسرش در سرقت‌ها نقشی نداشته و به اشتباه دستگیر شده است.
کد خبر: ۸۴۹۵۰۹

چند سال داری؟

50 ساله هستم و سه فرزند دارم که یکی از آنها به اشتباه با من دستگیر شده است.

به چه جرمی دستگیر شده‌ای؟

خرید موتور سرقتی و جعل مدارک مالکیت
موتور سیکلت.

جرمت را قبول داری؟

می‌گویند من سرقت کرده‌ام که این موضوع درست نیست. من موتورهای سرقتی را برای اسقاط می‌خریدم. من دیگر پیر شده‌ام و از من گذشته که خودم دست به سرقت بزنم.

سابقه کیفری داری؟

سه‌بار به اتهام جعل و سرقت دستگیر شده‌ام.

موتورهای سرقتی را چه می‌کردی؟

من هر موتور را بسته به مدل و نوعش بین 300 تا دو میلیون تومان از سارقان می‌خریدم. بعد هم آنها را سر فرصت در خانه اوراق می‌کردم. هر موتور
125 سی‌سی برایم یک میلیون، هر موتور پالس دو میلیون و موتور ویو 900 هزار تومان سود داشت.

چگونه لوازم اوراقی را می‌فروختی؟

من خبره اوراق کردن موتور هستم. شما یک موتور به من بدهید، سه ساعته آن را اوراق به شما تحویل می‌دهم. مشتری‌های خودم را دارم و پس از اوراق کردن موتورسیکلت‌ها قطعات آن را میان تعمیرکاران موتورسیکلت می‌فروختم.

از کجا این کار را یاد گرفتی؟

من عشق موتور هستم و حتی چند سال قبل در مزایده‌ها، موتور سنگین و سبک می‌خریدم و بعد آنها را اسقاط کرده و می‌فروختم .

موتورهای سنگین را هم اسقاط می‌کردی؟

نه. فروش قطعات موتور سنگین سخت است به همین دلیل با جعل سند و برگ سبز، این موتور‌ها را به جوانانی که عشق موتور سنگین هستند،می فروختم و سود خوبی به دست می‌آوردم.

همسرت می‌داند مالخر هستی؟

او با کار من کنار آمده و مجبور است با من زندگی کند. البته من دیگر مثل قبل جعل یا اسقاط نمی‌کنم و به نوعی بازنشسته شده‌ام.

پسرت جایت را گرفته است؟

نه. میلاد پسر درسخوانی است و دانشجوی ترم آخر مهندسی است. او پسر خوبی است. روزی که ماموران برای دستگیری من وارد خانه شدند او را هم دستگیر کردند که امروز در دادسرا بی‌گناهی‌اش ثابت شد و آزاد می‌شود.

تا به حال برای جعل دستگیر شده‌ای؟

فقط یک‌بار به اتهام جعل دستگیر شدم. من می‌دانم چگونه اسناد را جعل کنم، باور کنید مدارک این‌قدر ساده است که یک کودک هم می‌تواند از آنها کپی‌برداری کند.

اسناد را چند می‌فروختی؟

بستگی دارد، کارت موتور را 200 هزار تومان و برگ سبز مالکیت را 350 هزار تومان می‌فروختم.

آزاد شوی باز هم این کار را می‌کنی؟

من 50 سال دارم و باید دیگر بازنشسته شوم و به سمت کار حلال بروم. می‌دانم توبه گرگ مرگ است اما تلاش می‌کنم سر قولم بمانم. عواقب کار من دارد دامان خانواده‌ام را می‌گیرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها