بخش قابل توجهی از گونه‌های جانوری کشور به دلیل تصادفات جاده‌ای کشته می‌شوند

طناب جاده برگردن حیات‌وحش

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان سرباز در سیستان و بلوچستان از مرگ یک قلاده یوزپلنگ ایرانی در ارتفاعات دهستان کیشکور از توابع شهرستان سرباز خبر داد و گفت: دلیل سقوط پلنگ ایرانی از کوه و مرگش در این شهرستان هنوز نامعلوم و در دست بررسی است.
کد خبر: ۸۴۱۰۹۱

سید محمدمهدی هاشمی در گفت‌وگو با ایرنا افزود: جنازه یک قلاده‌یوز پلنگ ایرانی دو روز پیش توسط مردم محلی در ارتفاعات منطقه کیشکور حاجی‌آباد شهرستان سرباز مشاهده و به محیط زیست اطلاع داده شد.

وی اظهار کرد: نمونه‌برداری لازم از جنازه این پلنگ انجام و برای بررسی بیشتر به زاهدان ارسال شده است.

وی گفت: بر اساس شواهد موجود احتمال این‌که کهولت سن یا بیماری دلیل سقوط و مرگ این یوزپلنگ باشد، وجود دارد. رئیس اداره حفاظت محیط زیست سرباز افزود: این شهرستان به عنوان یکی از زیستگاه‌های اصلی یوزپلنگ ایرانی در سیستان و بلوچستان شناخته می‌شود. هاشمی اظهار کرد: آمار دقیقی از تعداد قلاده‌های پلنگ ایرانی در سرباز وجود ندارد اما مردم محلی بارها از مشاهده این حیوان در ارتفاعات شهرستان گزارش داده‌اند.

وی گفت: مرگ این قلاده یوزپلنگ ایرانی در چند سال اخیر بی‌سابقه بوده است زیرا مردم شهرستان ارتباط خوبی با محیط‌بانان در حفاظت از زیستگاه‌های جانوری منطقه دارند. وی ادامه داد: این پلنگ نر 110 سانتی متر طول دارد و طول دم آن نیز 30 سانتی‌متر است و هم‌اکنون کارشناسان اداره‌کل حفاظت محیط زیست استان با آزمایشات ژنتیک در حال بررسی دقیق علت مرگ این گونه نادر هستند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها