جام جم ورزشی: رئیس فدراسیون بسکتبال با اشاره به تغییر ساعت دیدارها و حرکت اتوبوس تیم ملی ایران و همچنین احتمال رویارویی با تیم ملی چین در مرحله نیمه نهایی گفت: بازیکنان این شیطنت ‏ها را در این دیدار تلافی می کنند.
کد خبر: ۸۴۰۸۰۳
مشحون: تیم ملی شیطنت چینی‎ها را مقابل ملی‎پوشان‎شان تلافی می‎کند

به گزارش جام جم ورزشی ، محمود مشحون در گفتگو با مهر با تاکید بر اینکه اوضاع فنی و روحی اعضای تیم ملی برای انجام دیدارهای مرحله یک چهارم نهایی به بعد خوب است و مشکل خاصی وجود ندارد، اظهارداشت: دیروز همه شاهد بازی پرقدرت بازیکنان مقابل تیم فلسطین بودند و اینکه بازیکنان به راحتی مرحله دوم مسابقات را هم پشت سر گذاشتند و راهی مرحله‎ای شدند که حساس و تعیین کننده است؛ این مرحله به بعد آغاز دیگری برای تیم ملی ایران و حتی دیگر تیم‎های شرکت کننده است.

وی با اشاره به تنها شکستی که تیم ملی بسکتبال در مجموع ۶ دیدار گذشته مسابقات قهرمانی آسیا برابر فیلیپین متحمل شد، ادامه داد: این باخت باعث شد به عنوان تیم دوم گروه راهی مرحله یک چهارم نهایی شویم اما تاثیرات مثبتی که برای‎مان داشت، خیلی بیشتر از این ارزش دارد. این باخت حکم سیلی را داشت که باعث بیدار شدن بازیکنان و عبور آنها از غرور و تک بازی‎ها شد. این باخت احتمالا از باخت در مراحل بالاتر جلوگیری می کند.

رئیس فدراسیون بسکتبال با ابراز امیدواری از اینکه بازیکنان تیم ملی بسکتبال بتوانند با پشت سر گذاشتن حریفان خود در مرحله یک چهارم و نیمه نهایی بتوانند راهی فینال شده و در این مرحله هم با کسب برتری به جایگاهی که شایسته آن در قاره آسیاست دست یابد، به این پرسش خبرنگار مهر مبنی بر اینکه «تیم ملی در صورت صعود به نیمه نهایی باید برای فینالیست شدن با برنده دیدار تیم‎های چین و هند که به احتمال خیلی خیلی زیاد چین است، روبرو شود. فکر نمی‎کنید این موضوع راه ایران را برای فینالیست شدن دشوارتر خواهد کرد؟»، پاسخ داد.

وی در این زمینه یادآور شد: فعلا دغدغه بازیکنان و مربیان آنها بازی با کره است و شکست دادن این تیم در مرحله یک چهارم؛ بعد از برای دیدارهای مراحل بالاتر هم برنامه ریزی می‎شود اما آنچه مسلم است اکر مبنای تیم ملی بسکتبال ایران قهرمانی در آسیاست، نباید اسم و جایگاه و وضعیت هیچ تیمی مشکل‎ساز و باعث ایجاد دغدغه شود. چه بهتر که ایران برای قهرمانی از سد تیم‌های بزرگی مانند چین بگذرد. به هر حال قهرمانی که با از پیش رو برداشتن تیم‌های بزرگ به دست بیاید، دلچست‌تر خواهد بود.

مشحون در ادامه گفت: امروز بازیکنان تیم ملی بسکتبال جلسه‌ای دو سه ساعته با کادر فنی داشتند و بعد از آن هم برای برگزاری جلسه تمرینی آماده شدند.

«تیم ملی ایران در دیدار نهایی بازی‌های آسیایی اینچئون مغلوب کره‌جنوبی شد و از جام قهرمانی دور ماند. رویارویی دوباره با این تیم در مسیر تکرار قهرمانی مشکل‌ساز نمی‌شود؟»، رئیس فدراسیون بسکتبال در پاسخ به این پرسش گفت: اینها ملاک نیست؛ ایران طی سال‌های گذشته در هیچ دیداری در مسابقات قهرمانی آسیا مغلوب فیلیپین نشده بود اما در این دوره مسابقات نتیجه‌ای عکس رقم خورد. مهم انگیزه بالایی است که بازیکنان برای قهرمانی دارند و اتحاد و همدلی که میان آنها برای رسیدن به این هدف حاکم شده است.

وی همچنین در رابطه با زمان دیدار تیم‌های ایران و کره‌جنوبی در مرحله نیمه نهایی و تغییر ساعت آن از ۱۲:۱۵ به ۱۰ صبح (به وقت ایران) گفت: نمی‌دانم مبنای این کارها چیست؛ می‌گویند ایران حق پخش تلویزیونی را پرداخت نکرده است و سال‌های پیش هم در این زمینه کوتاهی داشته در حالیکه طی دو دوره گذشته مسابقات خود من شخصا پول حق پخش تلویزیونی را از صدا و سیما گرفتم به مسئولان مربوطه پرداخت کردم اما به طور کل اینها مهم نیست. تیم ملی به چین آمده تا قهرمان شود. برای بازیکنان این تیم هم فرقی ندارد صبح بازی داشته باشند یا ظهر یا حتی آخر شب؛

مشحون همچنین اظهارداشت: چینی ها حتی در مورد ساعت حرکت اتوبوس به سمت سالن عملکردی متفاوت از آنچه تصویب شده دارند چراکه در نشست فنی پیش از مسابقات تصویب شد اتوبوس ها یک ساعت و نیم قبل از هر بازی به سمت سالن حرکت کنند در حالیکه طی چند روز اخیر اتوبوس تیم ایران را دو ساعت قبل از بازی حرکت می دادند! اما چینی‌ها و کسانیکه که مدام زمان بازی‌های ایران را تغییر می‌دهند و دست به اینگونه اقدامات می‌زنند، نمی‌دانند با این کارها ناخواسته انگیزه ما را برای قهرمانی بیشتر هم می‌کنند. کاری که چینی‎ها انجام می‎دهند به نوعی شیطنت و بی اخلافی است اما آنها باید بدانند در دیدار احتمالی مقابل تیم ملی چین در مرحله نیمه نهایی، بازیکنان ما تلافی همه این کارها را برسر ملی‎پوشان شان در می‎آورند.

رئیس فدراسیون بسکتبال با بیان اینکه تغییر ساعت و هیچ اقدام دیگری نمی‌تواند از انگیزه بازیکنان برای رسیدن به هدفی که دارند، کم کند، اظهارداشت: با تیم ملی به چین آمدم تا در همه مراحل مسابقات در کنار ملی‌پوشان باشم. این هم برای خودم خوب است و هم بازیکنان؛ آمده‎ام تا در جشن قهرمانی تیم ملی و المپیکی شدن بسکتبال ایران سهیم باشم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها