جوسازی آمریکایی ـ غربی درباره این که روسیه سلاح‌های جدیدی را به سوریه فرستاده، شگفت‌آور است؛ سلاح‌هایی که قرار است از آنها در راه مبارزه با تروریست‌ها استفاده شود؛ تروریست‌هایی که از چهار سوی کره خاکی به سوریه سرازیر شده‌اند و واشنگتن چنان که خود ادعا می‌کند، برای مقابله با آن یک ائتلاف بین‌المللی تاسیس کرده است. حقیقت این است که خود آمریکا ید طولایی در تجهیز و سازماندهی گروه‌های تکفیری داشته و دارد. آمریکا به کمک پوششی که برای اعمال خود در محافل بین‌المللی دارد، توانست به عملیات تروریستی خود نقابی انقلابی زده و آن را در چارچوب جریان‌های موسوم به بهار عربی پیش ببرد.
کد خبر: ۸۳۵۶۲۱

برای همین می‌شود گفت این نگرانی کنونی آمریکا نیز به دلیل ترس از آینده گروه‌های تکفیری و در راس آنها داعش است. آمریکا نگران آن است که ارتش سوریه در صورت تداوم کمک‌های تسلیحاتی روسیه بتواند این گروه‌ها را تار و مار کند. زیرا با ارسال این کمک‌ها ارتش عربی سوریه «کارآیی بیشتری در مبارزه با تروریسم خواهد داشت و سهمی عمده‌تر برای مقابله با این گروه‌ها برعهده خواهد گرفت.» سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه به بیانی خاص گفت: جوسازی آمریکایی‌ها جز از روی نگرانی برای مرغ‌شان (داعش) نیست که تخم طلا برایشان می‌گذارد. واشنگتن گمشده خود را در داعش دیده و روی آن سرمایه‌گذاری کرده است.

با این که اعتراض آمریکایی‌ها هیچ توجیهی ندارد و هرگز نیز قادر به تغییر معادلات نیست، می‌تواند دلیل جدیدی بر جدی نبودن آمریکا در مبارزه با تروریسم باشد. اظهارات مقامات آمریکایی‌ حاکی از آن است که آنها از وارد شدن هر گونه آسیبی به داعش وحشت دارند و بخصوص می‌ترسند ارتش سوریه با سلاح‌های جدید و پیشرفته‌ای که به دست می‌آورد تروریست‌ها را شکست دهد. کما این که اثبات می‌کند دولت آمریکا هرگز به دنبال ایجاد یک راه‌حل برای این مشکلات نبوده و نخواهد بود. یکی از دلایل این کار آن که آمریکا هیچ کمکی برای تشکیل یک کنفرانس بین‌المللی برای مقابله با تروریسم نکرد یا تلاشی برای طی کردن راه حل‌های سیاسی برای بحران سوریه صورت نداد.

مسکو مطمئن است واشنگتن با تربیت و آموزش تروریست‌های میانه‌رو بر آتش این بحران خواهد دمید و دست کشورهایی مانند ترکیه یا کشورهای حوزه خلیج فارس را برای ادامه حمایت و پشتیبانی از گروه‌های تکفیری باز گذاشته است، به همین دلیل از زبان وزیر خارجه‌اش اعلام کرد روسیه همچنان در زمینه‌های مختلف به سوریه کمک خواهد کرد.

مسکو گفت نمی‌خواهد اجازه دهد طرح آمریکایی ـ صهیونیستی که خواستار تجزیه سوریه است به اجرا درآید. کما این که مسکو تاکید دارد هر کس گمان می‌برد در موضع روسیه نسبت به دمشق تغییری حاصل شده است در توهم به سر می‌برد.

به هر حال آمریکایی‌ها باید درک کنند زمان سلطه آنها بر جهان گذشته است. باید دریابند دولت‌هایی درجهان وجود دارند که قادر به مقابله با طرح‌های ویرانگرشان هستند. آنها این کار را براساس استراتژی ثابت خود مبنی بر احترام به حاکمیت دولت‌ها و حق تعیین سرنوشت‌شان طبق موازین بین‌المللی انجام می‌دهند. بنابراین بر همه کشورهایی که در امر مبارزه با تروریسم جدی هستند و می‌خواهند ملت سوریه از رنج و مصیبتی که به آن دچار شده است رهایی یابد واجب است به کاری که روسیه می‌کند احترام بگذارند. هم‌اکنون ما در یک مرحله سرنوشت‌ساز زندگی می‌کنیم و روسیه نه‌تنها از سوریه، بلکه از همه ملت‌های جهان در برابر گسترش سرطان تروریسم دفاع می‌کند. دولت‌هایی که همچنان دنباله‌رو آمریکا هستند ـ بخصوص اروپایی‌ها ـ باید درک کنند بهتر است آنها هم به جای بستن آسمان کشورشان روی هواپیماهای روسی که عازم سوریه هستند در این راه کمک کنند، زیرا این کار نه به معنای کمک به سوریه بلکه به معنای کمک برای نجات همگان از توحشی به نام داعش است.

منبع: البعث چاپ سوریه

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها