محمدی: با طلای المپیک جبران می‌کنم

یک غافلگیری مقابل کشتی‌گیر تنومند کوبایی‌الاصل ایتالیا کافی بود تا مدال طلایی که همه برای سیداحمد محمدی کنار گذاشته بودند تغییر رنگ داده و برنزی شود؛ محمدی تاکید دارد از این غافلگیری درس گرفته و در المپیک ریو آن را جبران می‌کند.
کد خبر: ۸۳۴۴۹۳

به گزارش جام‌جم، آزادکاران کشورمان در فضای انتقادی نتایج دور از ذهن تیم ملی کشتی فرنگی در حالی کار خود را در جهانی لاس‌وگاس آغاز کردند که سیداحمد محمدی نماینده وزن 65 کیلوی این تیم و یکی از بخت‌های مسلم کسب مدال طلای ایران در این رقابت‌ها پیش‌بینی می‌شد و می‌توانست با کسب مدال طلا کمی هوای پیرامون تیم را تلطیف کند، اما او به مدال برنز بسنده کرد تا همچنان کشتی ایران در این رقابت‌ها عطش طلا داشته باشد.

سید احمد محمدی که به همراه حسن رحیمی یکی از دو کشتی‌گیر تیم هشت نفره ایران است که سابقه حضور در پیکارهای جهانی را دارد با وجود ارائه نمایش‌های تحسین‌برانگیز و کسب پیروزی 12 بر صفر برابر داوید هابات از اسلونی، برتری 6 بر صفر مقابل فرانکلین از کوبا و برد 5 بر 4 مقابل برنت مت کالف از آمریکا و پیروزی 6 بر یک مقابل گئورگی بوچار از رومانی در نیمه نهایی ناکام ماند. محمدی در این مرحله مقابل فرانک چامیزو کشتی‌گیر کوبایی‌الاصل تیم ایتالیا دارنده مدال برنز جهان و نفر دوم بازی‌های اروپایی 2015 در حالی که 2 بر صفر پیش بود در یک لحظه غفلت ضربه فنی شد و به دیدار رده‌بندی رفت.

محمدی در دیدار رده‌بندی 15 بر 5 طغرل عسکراف قهرمان المپیک از جمهوری آذربایجان را با اقتدار شکست داد تا بیشتر حسرت آن اشتباه خود برابر حریف ایتالیا را بخورد. هرچند کشتی‌گیر ایتالیایی مدال طلای این وزن را به گردن اویخت.

محمدی که با این نتیجه اولین مدال تیم ملی کشتی آزاد و سهمیه ورودی المپیک را به دست آورد، در پایان مبارزه‌اش گفت: متاسفانه با یک اشتباه کوچکی طلا را از دست دادم، امیدوارم در المپیک با کسب مدال طلا این اشتباهم را جبران کنم.

در انتظار تصمیم شورای فنی

رقابت‌های جهانی کشتی فرنگی در شرایطی به پایان رسید که در آخرین شب این رقابت‌ها حبیب الله اخلاقی در وزن 85 کیلو در حالی به مدال برنز بسنده کرد که در ثانیه‌های پایانی دیدار نیمه نهایی برابر حرفی ازبک با وجود این‌که 7 برصفر پیش بود با ضربه فنی مغلوب شد تا کلکسیون اشتباهات و ناکامی‌های فرنگی‌کاران ایران در این رقابت تکمیل شده و تیم ایران با کسب یک نقره و دو برنز و سه سهمیه ورودی المپیک به کار خود خاتمه دهد. به این ترتیب این تیم که در سال گذشته با همین کادر فنی قهرمانی جهان شده بود در این دوره با 31 امتیاز در رده چهارم قرار گرفت و تیم‌های روسیه، آذربایجان و اوکراین اول تا سوم شدند.

به این ترتیب در حالی در روزهای گذشته فدراسیون کشتی و کادر فنی تیم ملی کشتی فرنگی بابت این نتیجه تحت انتقاد قرار داشتند که در تازه‌ترین تحول پیرامون این وضعیت حسن بابک مدیر تیم‌های ملی در گفت‌وگو با خبرگزاری صدا وسیما تصریح کرد: گزارش مکتوب عملکرد تمامی کشتی گیران و کادرفنی تیم را به شورای فنی ارائه خواهد کرد تا تصمیمات مقتضی در این خصوص اتخاذ شود.او با اذعان به ضعف کادر فنی در این رقابت‌ها تاکید کرد که در نشست شورای فنی در این خصوص نیز بحث و تبادل نظر خواهد شد. همزمان بهرام مشتاقی عضو شورای فنی کشتی فرنگی در گفت‌وگو با برنامه تیتر امشب شبکه خبر تصریح کرد: به محض بازگشت تیم ملی از لاس‌وگاس شورای فنی در این خصوص تشکیل جلسه خواهد داد.

مشتاقی از احتمال تقویت کادر فنی تیم ملی و بازگشت برخی مربیان سابق تیم ملی، با مصوبه شورای فنی خبر داد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها