ظریف و لاوروف در کنفرانس مطبوعاتی مشترک مطرح کردند:

شایعه سفر سردار سلیمانی به مسکو برای رقابت های انتخاباتی آمریکا

سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه و محمد جواد ظریف وزیر خارجه کشورمان در کنفرانس مطبوعاتی مشترک درباره خبرها پیرامون سفر سردار سلیمانی به مسکو اعلام کردند این شایعات بی اساس است در چارچوب رقابت های انتخاباتی آمریکا مطرح می شود.
کد خبر: ۸۲۶۷۰۱
شایعه سفر سردار سلیمانی به مسکو برای رقابت های انتخاباتی آمریکا

ظریف گفت: این شایعات در چارچوب رقابت های انتخاباتی آمریکا انجام می شود که صحت ندارد.

به گزارش شبکه خبری اسکای نیوز عربی،وزیر خارجه کشورمان اعلام کرد روسیه نقشی مهم را در اجرای توافق هسته ای ایران و قدرتهای جهانی ایفا خواهد کرد.

وی تصریح کرد روسیه خود را به حمایت از ایران در شرایط دشوار پایبند کرده است و این سبب تقویت همکاری های دوکشور خواهد شد. ظریف همچنین اعلام کرد ما در دیدارهای خود بر ضرورت حل مشکلات منطقه از راه های سیاسی تأکید کردیم. باید مشکلات منطقه بدون دخالت خارجی و از مسیرهای سیاسی حل و فصل گردد.

وزیر خارجه کشورمان اعلام کرد رفع تحریمها، تمامی موانع را در برابر همکاری های اقتصادی با روسیه برطرف خواهد کرد.

ظریف در این کنفرانس همچنین ابراز امیدواری کرد همکاری های هسته ای با روسیه در زمینه های مختلف از جمله توسعه نیروگاه بوشهر ادامه داشته باشد.

وزیر خارجه روسیه نیز در این کنفرانس اعلام کرد خبرها درباره سفر سردار سلبمانی به مسکو شایعاتی بی اساس است.

لاوروف افزود: توافق هسته ای سبب تقویت اعتمادهای منطقه ای خواهد شد و موانع پیش رو را بر طرف خواهد کرد. وی تصریح کرد سوریه راه حل سیاسی دارد که جز از طریق سوری ها و بدون دخالت خارجی حاصل نخاوهد شد.

وی اعلام کرد روسیه با درخواست برخی طرف ها برای رفتن بشار اسد مخالفت کرد.

وی تصریح کرد همکاری میان روسیه و ایران تمامی زمینه ها را شامل می شود و بزودی همکاری برای ساخت 8 رآکتور جدید هسته ای برای ایران انجام خواهد شد.

وی همچنین درباره بحران سوریه تصریح کرد موضع مسکو از زمان شروع بحران این کشور تغییری نداشته است.

وی اعلام کرد متأسفانه درگیری های نظامی در دونباس بار دیگر از سر گرفته شد. لاوروف اعلام کرد تحولات دونباس نشان می دهد کی‌یف آماده حملات جدید است. وزیر خارجه روسیه همچنین از لزوم پایبندی به حقوق شهروندان در دونباس سخن گفت.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
هادی
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۱۷ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۶
۰
۰
سلام ... سایت جام جم یكی از بهترین و پر محتواترین سایت های ایران و جهان هست و در آن جای هیچ شكی نیست . بنده هر روز با مراجعه به سایت جام جم نسخه ی اكترونیكی روزنامه را به همراه ضمیمه اش دانلود می كردم و مطالعه می نمودم اما حالا می بینم كه وقتی برای دانلود می روم صفحه به سایت جار می رود و نمی شود كه فایل روزنامه را دانلود كرد. و این جای بسی تاسف هست ... میشه دلیل این كار رو توضیح دهید؟
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها