دبیرکل گروه بین‌المجالس جمهوری اسلامی ایران گفت: علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی همراه هفت نماینده، اوایل شهریور در چهارمین اجلاس روسای پارلمان‌های جهان در نیویورک شرکت می‌کند.
کد خبر: ۸۲۵۴۲۰

سیدموید حسینی‌صدر به ایرنا گفت: این اجلاس از نهم شهریور (31 آگوست) تا یکم شهریور (2 سپتامبر 2015) در دفتر سازمان ملل در نیویورک برگزار می‌شود.

وی یادآور شد: رئیس مجلس شورای اسلامی را در این اجلاس، احمدرضا دستغیب رئیس بین‌المجالس ایران، کاظم جلالی عضو کمیته حقوق بشر اتحادیه بین المجالس، جواد جهانگیرزاده عضو کمیته روابط اتحادیه بین‌المجالس جهانی با سازمان ملل، علیرضا مرندی، یک نماینده از نمایندگان اقلیت‌های مذهبی در مجلس، یک نماینده زن و بنده همراهی می‌کنیم. وی که عضو کمیته صلح و امنیت بین‌المللی اتحادیه بین‌المجالس جهانی است، یادآور شد: موضوع اصلی اجلاس نیویورک صلح و امنیت بین‌المللی است.

پاسخ فیروزآبادی به درخواست موشکی نمایندگان مجلس

در پی بیانیه نمایندگان مجلس شورای اسلامی مبنی بر ازسرگیری آزمایش‌های موشکی، سردار سرلشکر سیدحسن فیروزآبادی، رئیس ستاد کل نیروهای مسلح اظهار کرد: آزمایش‌های موشکی جمهوری اسلامی ایران برابر مصوبات مقام معظم فرماندهی کل قوا در زمان خود انجام خواهد شد. به گزارش دفتر ویژه رئیس ستاد کل نیروهای مسلح، سردار فیروزآبادی همچنین از نمایندگان مجلس شورای اسلامی سپاسگزاری کرد.

همدان، مقصد بیست و یکمین سفر استانی رئیس‌جمهور

خبرگزاری فارس نوشت: حسن روحانی، رئیس‌جمهور کشورمان در بیست و یکمین سفر استانی به استان همدان سفر می‌کند. در این خبر به زمان دقیق این سفر اشاره‌ای نشده است. محمد ناصر نیکبخت، استاندار همدان درباره سفر رئیس‌جمهور و طرح‌های عمرانی قابل افتتاح در جریان این سفر گفت: در سفر رئیس‌جمهور و کاروان دولت، بیش از 30 هزار میلیارد ریال طرح عمرانی در این استان افتتاح یا عملیات اجرایی آنها آغاز می‌شود.

توضیحات دوباره صالحی درباره بتون‌ریزی در رآکتور اراک

رئیس سازمان انرژی اتمی با رد شایعاتی مبنی بر این که مقرر شده براساس مفاد برجام داخل چاله رآکتور اراک بتون‌ریزی شود، گفت: چاله رآکتور به‌نوعی قلب آن محسوب شده و به هیچ وجه صدمه‌ای نخواهد دید و سالم می‌ماند و فقط مخزن فولادی داخل آن خارج و آن مخزن بتو‌ن‌ریزی می‌شود. به‌گزارش تسنیم،‌ علی‌اکبر صالحی با بیان این‌که جان کری به‌ اشتباه در مورد رآکتور اراک گفته بود در جایی که رآکتور برداشته می‌شود، بتون ریخته می‌شود، گفت: اگر در رآکتور بتون ریخته شود، دیگر رآکتوری باقی نمی‌ماند.

تشکیل 800 پرونده درباره تخلفات مدیران کلان

رئیس هیات بدوی رسیدگی به تخلفات نهاد ریاست جمهوری گفت: در یک سال اخیر حدود 800 پرونده مربوط به تخلفات اداری مدیران کلان دولت گذشته از سازمان بازرسی به ما واصل شده است. محمد اشرفی اصفهانی در مصاحبه با خبرگزاری صداوسیما افزود: این پرونده‌ها مربوط به مدیران ارشد از سطح مدیرکل تا معاونان رئیس‌جمهور است که ما 200 مورد را بررسی کرده‌ایم. وی گفت: اصل بر برائت است و برای 60 درصد پرونده‌ها، حکم برائت داده شده است.

شهادت 5 نفر از بسیجیان شهرستان کامیاران در درگیری با ضدانقلاب

معاون هماهنگ‌کننده سپاه بیت‌المقدس کردستان از شهادت پنج نفر از بسیجیان شهرستان کامیاران در درگیری با عوامل ضدانقلاب در این شهرستان خبر داد.

به گزارش ایرنا، سرهنگ ابراهیم حسینی در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان کردستان در سنندج افزود: شامگاه سه‌شنبه درگیری سختی در منطقه کامیاران میان نیروهای ضدانقلاب و بسیجیان روی داد و تعدادی از همرزمان ما شهید شدند. در این درگیری، پنج نفر از بسیجیان شهرستان کامیاران به نام‌های پیمان ویسی، زانیار صحرایی، غلام رحمانی، میلاد درخشان و آرش نصیری به شهادت رسیدند. براساس این گزارش، هر پنج شهید بومی کامیاران هستند. کامیاران در 60 کیلومتری شرق سنندج واقع شده است.

هیات حل اختلاف قوا، ایراد دولت را رد کرد

خبرگزاری تسنیم به نقل از سخنگوی کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس نوشت: هیات حل اختلاف قوا ایراد دولت به قانون حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر را رد و نظر مجلس شورای اسلامی را درباره این قانون تائید کرد.

محمدعلی اسفنانی در گفت‌وگو با تسنیم اظهار کرد: به این ترتیب دولت دیگر برای اجرا نکردن قانون حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر، بهانه‌ای نخواهد داشت. به‌گفته اسفنانی، ظاهراً نظر هیات حل اختلاف به دولت نیز ابلاغ شده است.

اژه ای: ظلم خواندنِ حکم دادگاه، مصداق افتراست

معاون اول قوه قضاییه، اظهار نظر مهدی هاشمی مبنی بر این‌که در حق وی ظلم شده است را مصداق افترا دانست و گفت: مجازاتی که برای وی در نظر گرفته شده بر اساس همان قانونی است که توسط آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در زمانی که در دستگاه‌های متولی، مسئولیت داشتند، وضع شده و شورای نگهبان آن را تائید کرده است. به گزارش ایرنا، غلامحسین محسنی‌اژه‌ای در حاشیه گردهمایی مدیران کل استانی و ستادی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با بیان این‌که سازمان زندان‌ها ضوابطی دارد که زندانیان بر اساس آن می‌توانند از نامه یا تلفن استفاده کنند، اظهار کرد: هیچ امتیاز ویژه‌ای برای مهدی هاشمی در زندان در نظر گرفته نشده و وی نمی‌تواند با مردم ارتباط رسانه‌ای برقرار کند.

هشدار کری درباره رای منفی به توافق

وزیر خارجه آمریکا با اشاره به اقدامات مخالفان برجام برای متقاعد کردن کنگره به مخالفت با این سند گفت: در صورتی که به توافق هسته‌ای ایران رای منفی داده شود، دیگر محدودیت و بازرسی بر برنامه هسته‌ای این کشور وجود نخواهد داشت. به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، جان کری گفت: در طول دوره 15 ساله توافق هسته ای، ایران نمی‌تواند اورانیوم را بیش از 5/3درصد غنی‌سازی کند. وی گفت: جورج بوش در سال‌های 2003 و 2008 تلاش کرد به توافقی بهتر دست پیدا کند اما آنچه در هر دو مورد روی داد آن بود که شمار سانتریفیوژهای ایران از 140 به 19 هزار سانتریفیوژ رسید و این کشور به طور کامل به چرخه سوخت هسته‌ای دست یافت. همزمان با این اظهارات، ۳۶ ژنرال و دریاسالار بازنشسته آمریکایی در نامه‌ای سرگشاده از برجام حمایت کردند.

بی‌بی‌سی را به حال خود رها نمی‌کنیم

سخنگوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان این‌که تمام کارها و گزارش‌های خبرنگاران بی‌بی‌سی تحت کنترل ما و دستگاه‌های امنیتی است گفت: سه وزارتخانه ارشاد، خارجه و اطلاعات با هم تصمیم گرفتند که این گروه به ایران بیاید. حسین نوش‌آبادی در مصاحبه با خبرگزاری صدا و سیما درباره چگونگی فعالیت نیروهای بی‌بی‌سی افزود: عوامل این شبکه مجوز یک هفته‌ای برای فعالیت در ایران دارند و این مجوز تا هفته آخر مرداد اعتبار دارد. وی گفت: قرار نیست گزارشی از فعالیت‌های هسته‌ای ایران تهیه شود و ما یک مجوز برای فعالیت‌های کلی این گروه صادر کرده‌ایم، احتمال دارد در گزارش‌های کلی‌شان از مردم درباره مسایل مختلف سوال کنند اما این که صرفا برای تهیه گزارش‌های هسته‌ای بیایند صحت ندارد. همزمان با این اظهارات، خبرگزاری تسنیم دیروز از ورود تیم رسانه‌ای بی‌بی‌سی به کشورمان خبر داد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها