مرد افغان که پس از آدم‌ربایی در تهران به کشور خود گریخته بود، وقتی متوجه شد پلیس این کشور نیز در تعقیبش است به ایران بازگشت. متهم پس از مخفی شدن در تهران شناسایی و همراه همدستانش دستگیر شد.
کد خبر: ۸۱۷۶۴۶
دستگیری اعضای باند آدم‌ربایی در تهران

به گزارش جام‌جم، اردیبهشت امسال فردی با مراجعه به دادسرای جنایی خود را تبعه افغان معرفی و ادعا کرد برادرزاده 17 ساله‌اش را چهار جوان به مدت یک هفته ربوده و مورد آزار و اذیت قرار داده‌اند.

این مرد در شکایتش گفت: برادرزاده 17 ساله‌ام چند ماهی است به عنوان کارگر خدمات شهری در ایران مشغول کار شده است. چند وقت پیش متوجه شدیم او از سوی تعدادی جوان ایرانی و افغان ربوده شده و آنها او را بشدت کتک زده‌‌اند. برای شکایت به ایران آمده‌ام تا عاملان ربودن او هرچه زودتر دستگیر شوند.

در ادامه تحقیقات از برهان 17 ساله آغاز شد. او در بازجویی‌ها گفت: اواخر سال گذشته ساعت 2 صبح مشغول جارو زدن خیابان قدس بودم که یک پسرجوان از پرایدی سفید پیاده شد و مرا به زور سوار خودرو کرد. او با تهدید از من خواست ساکت باشم تا مرا نکشد. ساعتی بعد وقتی به حاشیه شهر رسیدیم او همراه راننده و دو نفر دیگر که آنها نیز افغان بودند مرا در یک انباری زندانی کردند و صبح روز بعد مرا بشدت کتک زدند و طی یک هفته مرا مورد آزار و اذیت قرار داده و سپس در خیابانی رها کردند. وقتی به اقامتگاهم آمدم متوجه شدم همکارانم آن روز صحنه ربودن مرا دیده‌اند و از آن زمان به دنبالم هستند اما چون کارت اقامت نداشتند می‌ترسیدند شکایت کنند.

با اظهارات پسر جوان و تحقیق از شاهدان و مشخص شدن صحت ماجرا، با دستور بازپرس شعبه هفتم دادسرای امور جنایی تحقیقات برای شناسایی عاملان ربودن و آزار و اذیت برهان آغاز شد. در ادامه راننده پراید به نام «لطیف» در مخفیگاهش در جنوب تهران شناسایی و دستگیر شد.

متهم 28 ساله در بازجویی به بازپرس پرونده گفت: همراه دوست ایرانی‌ام مهران تصمیم گرفتیم برهان را ربوده و او را مورد آزار و اذیت قرار دهیم. چون او کارت اقامت نداشت، می‌ترسید شکایت کند. آن شب به بهانه پرسیدن آدرس او را به سمت ماشین کشیدم و به زور سوار خودرو کردم. با انتقال او به باغی در اطراف تهران، دو نفر دیگر از دوستانم نیز به ما ملحق شدند. چند روزی پسر جوان پیش ما بود و بعد از آن رهایش کردیم. من نمی‌دانستم دوستان او ما را دیده‌اند و همین موضوع باعث شناسایی ما می‌شود. چند ماه بعد از طریق همشهریانم متوجه شدم برهان شکایت کرده و بزودی دستگیر می‌شوم. به همین دلیل به شهرستان تایباد رفته و از آنجا به افغانستان فرار کردم. چند روزی در افغانستان بودم که پدر و مادر برهان که آنجا زندگی می‌کنند، از من شکایت کردند و من بار دیگر برای فرار از محاکمه در کشورم، غیرقانونی وارد ایران شدم. چند روزی را در خانه دوستانم و ساختمان‌های نیمه‌کاره پنهان می‌شدم اما سرانجام دستگیر شدم.

در ادامه سه همدست دیگر لطیف نیز شناسایی و دستگیر شدند.

با اعترافات متهم 28 ساله، سعید احمدبیگی بازپرس شعبه هفتم دادسرای امور جنایی برای متهم اصلی و سه همدست او قرار جلب به اتهام آدم‌ربایی صادر کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
حسین
Netherlands
۰۱:۱۷ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۶
۰
۰
این همه نیروهای مرزبانی ایران عنوان می كنند مرزها را تحت كنترل كامل داریم و رصد میكنیم این است كه خیلی راحت اتباع افغان در مرزها رفت و آمد می كنند و غیرقانونی تردد, خدمات شهری هم بصورت غیر قانونی اتباع افغانی را استخدام میكند , اینهم یك مشكل دیگر
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها