هیات اجرایی کمیته ملی المپیک در نشست اخیر خود میزان اعتبار مالی دریافتی هر یک از فدراسیون‌ها از طرف این کمیته را مورد بررسی قرار داد و به رقم نهایی رسید.
کد خبر: ۸۱۶۸۲۱

کمیته ملی المپیک اعتباری را به صورت سالانه در اختیار تمام فدراسیون‌های ورزشی قرار می‌دهد. البته میزان این اعتبار برای هر فدراسیون با توجه به جایگاه و شرایطی که در میادین آسیایی، جهانی و المپیکی دارد متفاوت از دیگر فدراسیون‌هاست. تعیین رقم دقیق این میزان اعتبار توسط اعضای هیات اجرایی انجام می‌شود و در همین زمینه تفاهم‌نامه‌ای هم میان هر فدراسیون با کمیته ملی المپیک امضا می‌شود. بر همین اساس اعضای هیات اجرایی کمیته ملی المپیک پیش از این و طی نشست‌های هفتگی خود، بحث و بررسی‌هایی در مورد بودجه سال 94 فدراسیون‌ها داشتند اما نتیجه‌گیری نهایی در نشست اخیر آنها حاصل شد.

بر این اساس بودجه چهار فدراسیون مدال‌آور در بازی‌های المپیک یعنی کشتی، وزنه‎برداری، تکواندو و دوومیدانی نسبت به سال گذشته رشد صد درصدی داشت. فدراسیون‎هایی هم که امید به کسب سهمیه توسط ورزشکاران آنها وجود دارد یعنی بوکس، تیراندازی، دوچرخه‎سواری، قایقرانی، شمشیربازی، والیبال، تنیس روی میز و بسکتبال به طور میانگین از 50 درصد رشد بودجه نسبت به سال گذشته برخوردار شدند. دیگر فدراسیون‎ها هم به طور میانگین رشد 10 درصدی بودجه داشتند.

بلان؛ مانع رئالی شدن زلاتان

سرمربی پاری‌سن‌ژرمن تاکید کرد اجازه نخواهد داد زلاتان و کاوانی از این تیم جدا شوند. او اعتراف کرد که دوست دارد دی‌ماریا را در فصل جابه‌جایی تابستانی جذب کند.

زلاتان ابراهیموویچ، ستاره سوئدی پاری‌سن‌ژرمن از بازیکنانی است که خبرهای زیادی درباره جدایی او از این تیم فرانسوی به گوش می‌رسد. میلان، اینتر و یوونتوس سه تیم ایتالیایی هستند که دوست دارند زلاتان را جذب کنند. البته در این میان نام باشگاه رئال‌مادرید نیز به چشم می‌آید، اما لوران بلان، سرمربی پاری‌سن‌ژرمن در نشست خبری که در فرانسه برگزار شد تاکید کرد اجازه نخواهد داد زلاتان راهی تیم دیگری شود.

او گفت: هیچ شکی ندارم ابراهیموویچ در پاری‌سن‌ژرمن باقی می‌ماند. من هیچ توجهی به شایعات بازار نقل و انتقالات نمی‌کنم. برای من همه چیز روشن شده که و زلاتان در پاری‌سن‌ژرمن می‌ماند.

بلان درباره کاوانی هم که شایعه زیادی درباره جدایی او از این تیم فرانسوی و پیوستن به منچستریونایتد به گوش می‌رسد، گفت: کاوانی هم بازیکن تاثیرگذار ماست. اصلا دوست نداریم ستاره‌های خود را از دست بدهیم. هر چند کاوانی هم مانند ابراهیموویچ مشتریان زیادی دارد، اما اجازه نخواهیم داد که این بازیکن هم از تیم ما جدا شود، چرا که به او نیاز داریم.

بدرقه به سبک بکهام و رونالدو

اسطوره‌های برزیلی و انگلیسی سابق رئال‌مادرید به تمجید از ایکر کاسیاس سنگربان جدا شده کهکشانی‌ها پرداختند.

ایکر کاسیاس که پس از 15 فصل حضور در رئال‌مادرید این تیم را با چشمانی اشکبار به مقصد پورتو پرتغال ترک کرد، علاوه بر تمجید هواداران رئال با بدرقه اسطوره‌های سابق این باشگاه نیز مواجه شد. دیوید بکهام انگلیسی درباره او چنین اظهار نظر کرد: بعد از آن اشک‌ها چه چیز بیشتری می‌توان در مورد این مرد بزرگ گفت؟ من واقعا ناراحت شدم که دیدم او اشک می‌ریزد و رئال را ترک می‌کند. این نشان می‌دهد چقدر تیمش را دوست داشته است. تیمی که سال‌ها برایش کار کرد. ایکر یک دوست و شخصیتی خارق‌‌العاده است. او یکی از بهترین دروازه‌‌بان‌های تاریخ است و البته یک اسطوره واقعی رئال‌مادرید. به او می‌گویم دوست عزیز متشکرم.همچنین رونالدوی برزیلی نیز گفت: واقعا متعجب شدم، زیرا گمان هم نمی‌کردم که او بخواهد جایی غیر از مادرید به بازی‌اش خاتمه دهد. او برای رئال‌مادرید تاریخ ساخت.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها