جهان اسلام دیروز و در روز جهانی قدس در محکومیت جنایات رژیم صهیونیستی و حمایت از مظلومان جهان، یکصدا شدند و با حضور در راهپیمایی روز قدس، اتحاد خود را در پیگیری آرمان آزادی قدس شریف فریاد زدند.
کد خبر: ۸۱۵۷۵۹
ایران یکصدا علیه رژیم‌های کودک‌کُش

مردم شهرهای مختلف کشورمان نیز همگام با مسلمانان دیگر کشورهای جهان، به طور گسترده در راهپیمایی باشکوه روز قدس حضور یافتند.

در تهران نیز که همواره قلب تپنده کشور در چنین مراسم حماسی است، صدها هزار روزه‌دار از مسیرهای تعیین شده به سمت میدان انقلاب به حرکت درآمدند و در قطعنامه پایانی خود بار دیگر انزجار خود را از اقدامات رژیم صهیونیستی اعلام کردند.

راهپیمایان در این قطعنامه ده بندی تاکید کردند: ملت ایران، فتنه داعش و تروریست‌های تکفیری در عراق، سوریه، لیبی و جنایات وحشیانه رژیم متجاوز آل‌سعود علیه مردم مظلوم یمن را جنگ‌های نیابتی و نقشه مشترک آمریکا،‌ رژیم صهیونیستی و ارتجاع منطقه برای ایجاد تفرقه بین مسلمین و امنیت‌سازی برای رژیم صهیونیستی می‌داند.

در این قطعنامه آمده است: ملت مسلمان ایران اسلامی، مساله فلسطین و آزادی قدس شریف و تلاش برای محو غده سرطانی اسرائیل را همچنان اولویت اول جهان اسلام دانسته و با محکوم کردن هرگونه اقدامی که بخواهد تمرکز امت اسلامی را از موضوع فلسطین منحرف سازد به جهانیان اعلام می‌دارد که تنها راه‌حل مساله فلسطین بازگشت آوارگان فلسطینی از اقصی نقاط دنیا و برگزاری همه‌پرسی فراگیر و آزاد برای تعیین آینده این کشور با اراده آنان بوده و هرگونه راه‌حل دیگر را محکوم به شکست و فرصت‌سازی برای ادامه حیات رژیم جعلی و جلاد صهیونیستی و تضییع حقوق مسلم مردم فلسطین می‌داند .

صهیونیست‌ها در پی انتقام از اسلام هستند

رئیس مجلس شورای اسلامی نیز که سخنران پیش از خطبه‌های نماز جمعه روز قدس در تهران بود در سخنان خود با طرح این سوال که چه عواملی باعث دوام رژیم صهیونیستی شده است، گفت: اولین دلیل دوام رژیم صهیونیستی، ضعف برخی سران عرب و وابستگی آنها به غرب است؛ آنها برای دنیاطلبی، فریب دولت‌های غرب را خوردند.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، علی لاریجانی افزود: نکته دیگر در چرایی بقای این رژیم رشد این باور در بین کشورهای عربی بود که نمی‌توان در مقابل توان نظامی رژیم صهیونیستی مبارزه کرد و در نتیجه این تفکر، سازش جایگزین مبارزه شد.

رئیس مجلس در بخش دیگری از سخنان خود عنوان کرد: امروز صهیونیست‌ها به دنبال انتقام از اسلام هستند و موثرترین انتقام از اسلام، تخریب چهره عقلانی و رحمانی و جذاب اسلام است . وی افزود: آنچه گروه‌های تروریستی امروز انجام می‌دهند چیزی جز انتقام از اسلام نیست و آنها با عمل خودشان به نام اسلام، صورت اسلام را تخریب می‌کنند .

کاخ شیشه‌ای صهیونیست‌ها شکستنی است

امام جمعه موقت تهران هم در خطبه‌های نماز جمعه روز قدس با تاکید بر این‌که کاخ شیشه‌ای صهیونیست‌ها شکستنی است و عمر کوتاهی دارد، گفت: نسخه شفابخش فلسطین، نسخه مقاومت است و از مذاکرات و جلسات مختلف آبی گرم نشده و اگر عزتی بوده از نسخه انتفاضه بوده است و راه ملت بزرگ ایران نیز از این راه می‌گذرد.

حجت‌الاسلام و المسلمین سیداحمد خاتمی افزود: فرهنگ مقاومت، مردم ایران را به پیروزی رساند و 36 سال این ملت را مثل سرو در صحنه نگه داشته است و همان‌گونه که در آیات و روایات مختلف آمده است ما نباید از راه سربلندی و عزت خود عقب‌نشینی داشته باشیم.

سرافراز: گروه‌های تندرو با رژیم صهیونیستی هماهنگی دارند

رئیس سازمان صداوسیما با تاکید براین‌که حضور مردم در راهپیمایی روز قدس همچون سال‌های گذشته خوب، پرشور و آگاهانه است، گفت: گروه‌های تندرو که وابسته به کشورهای منطقه‌ای و قدرت‌های بین‌المللی هستند، با اهداف رژیم صهیونیستی در مقابله با بیداری اسلامی هماهنگی دارند.

به گزارش میزان، دکتر محمد سرافراز که در حاشیه راهپیمایی روز جهانی قدس با خبرنگاران گفت‌وگو می‌کرد، با بیان این‌که اختلاف و جنگ بین کشورهای اسلامی بعد از موج بیداری اسلامی ایجاد شده است، افزود: آمریکا، اسرائیل و حتی برخی کشورهای منطقه ترفندهایی را به کار بردند تا بتوانند با بیداری اسلامی مقابله کنند. این در حالی است هر روز که می‌گذرد هوشیاری مردم بیشتر می‌شود. وی در بخش دیگری از این گفت‌وگو با اشاره به این‌که عملکرد تیم مذاکره کننده مثبت ارزیابی می‌شود، خاطرنشان کرد: نسبت به خطوط قرمزهای تعیین شده توسط مقام معظم رهبری، تأکیدات ویژه‌ای می‌شود تا بتوان از این طریق عزت کشور را حفظ کرد.

حضور پرشور اهل سنت خراسان شمالی

ترکمن‌های سنی‌مذهب شهرستان بجنورد همگام با دیگر اقوام و مذاهب با حضور پرشور و گسترده در این راهپیمایی با سردادن شعارهایی همچون «بیت‌المقدس عرصه جهاد است، آزادیاش بسته به اتحاد است» دست اتحاد به یکدیگر دادند و رنگین‌کمان وحدت اسلامی را در این خطه به نمایش درآوردند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها