کشف ۸۰ درصد تریاک ترانزیتی به ایران

قائم‌مقام دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور گفت: ۸۰ درصد تریاک و ۳۵ درصد هروئین ترانزیتی را جمهوری اسلامی ایران کشف و معدوم کرده است.
کد خبر: ۸۱۲۴۸۴

به گزارش مهر، علیرضا جزینی در گفت‌وگو با برنامه بدون خط‌خوردگی رادیو گفت‌وگو، با بیان این‌که با توجه به مبارزه و ممانعت ایران از ورود مواد مخدر از طریق خشکی، ‌قاچاقچیان ‌اقدام به ترانزیت این مواد از طریق دریا کرده‌اند ادامه داد: ایران به منظور مبارزه با مواد مخدر از طریق دریا فعالیت‌هایی را داشته است، گرچه در این ارتباط به تجهیزات بیشتری در داخل کشور نیاز داریم.

وی در بخشی از سخنان خود با اشاره به این که در سال گذشته صد تن مواد مخدر در استان هرمزگان کشف و خنثی شده است، تصریح کرد: ماه گذشته هیأت بین‌المللی کنترل مواد مخدر به تهران آمد، فرآیند مبارزه با مواد مخدر در ایران را بررسی کرد و بتازگی نیز لوح سپاس را در این زمینه برای ستاد مبارزه با مواد مخدر ارسال کرده و تاکید بر موثر بودن اقدامات ایران در امر مبارزه با مواد مخدر داشته است .

جزینی با بیان این که ۸۰ درصد تریاک و ۳۵ درصد هروئین ترانزیتی را جمهوری اسلامی ایران کشف و خنثی کرده است ادامه داد: در حالی که ایران 3780 نفر شهید در این راه داشته و از ورود مواد مخدر به اروپا و کشورهای غربی جلوگیری کرده است، ولی متاسفانه از طرف کشورهای غربی در این ارتباط، همکاری و اقدام جدی و چندانی را مشاهده نمی‌کنیم. وی با اشاره به تاثیر تحریم‌ها در امر مبارزه با مواد مخدر و تجهیزاتی که در این زمینه برای ورود به کشور لازم است، افزود: ایران این موضوع را با دفتر مقابله با مواد مخدر و جرم سازمان ملل مطرح کرد، این سازمان وعده داد این موضوع را پیگیری و رایزنی کند تا به گونه‌ای این تحریم‌ها رفع شود ولی ما تاکنون جوابی در این باره دریافت نکردیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها