روی موج صدا

«حکایت آن عاشق» در رادیو نمایش

نمایش «حکایت آن عاشق» به کارگردانی جواد پیشگر امروز ساعت 9 و 30 دقیقه از رادیو نمایش پخش می‌شود.
کد خبر: ۸۱۰۴۶۹

به گزارش روابط عمومی اداره کل هنرهای نمایشی رادیو، این نمایش رادیویی به نویسندگی اکبر خردچشم، حکایت هشام، آهنگر بغدادی است که قصد دارد خود را برای ماه رمضان آماده کند و در این بین با ورود بادیه‌نشین‌ها به اطراف بغداد، اتفاقاتی برایش می‌افتد که... فریبا متخصص، مونا صفی، مهرداد عشقیان، سینا نیکوکار، احمد ایرانی‌خواه، مهدی طهماسبی، مهدی نمینی‌مقدم، محمد آقامحمدی، بهرام سروری‌نژاد و نازنین مهیمنی از دیگر بازیگران حکایت آن عاشق هستند.

همچنین رادیو نمایش پدران و مادران را به شنیدن سریال نمایشی رادیویی «باغ سبزی» دعوت می‌کند. این نمایش به‌نویسندگی رویا افشار و کارگردانی جواد پیشگر داستان زن و شوهری است که در یک باغ سبزی به همراه پسرشان رضا زندگی می‌کنند. رفتارهای ناهماهنگ رضا با خانواده‌اش و عدم همدلی و همراهی او، پدرش را وا می‌دارد تا مروری به رفتارهایش در گذشته کرده و ریشه این اختلافات را پیدا کند. این نمایش به تهیه‌کنندگی شهریار کرمی و با هنرمندی مهرداد مهماندوست، مهرداد عشقیان، رویا فلاحی، بیوک میرزایی، فریبا متخصص، بهناز بستان‌دوست، مینو جبارزاده و مهرخ افضلی در اداره کل هنرهای نمایشی رادیو تهیه شده و امروز ساعت 13 و 30 دقیقه پخش می‌شود.

قدرت نرم در رادیو ایران

برنامه قدرت نرم، امروز در رادیو ایران به ماهیت روش‌های سست کردن باورهای دینی در جامعه می‌پردازد.

راضیه حسینعلی، تهیه‌کننده قدرت نرم گفت: در این برنامه درباره ترویج دین‌مداری صحبت می‌کنیم و این‌که چطور می‌توانیم از فضای مجازی برای این مهم استفاده کنیم.

امروزه به وسیله گوشی‌های تلفن همراه و پیامک‌ها مردم با مسائلی آشنا می‌شوند که می‌تواند اعتقادات آنها را سست کند. مثلا وقتی پیامکی با این مضمون دریافت می‌کنید که اگر این کار را انجام بدهید آرزویتان برآورده می‌شود، چه احساسی دارید؟ متاسفانه اهدافی پشت پرده است که می‌خواهد باورهای دینی مذهبی مردم را تضعیف کند. ما در این برنامه این اهداف را با حضور کارشناس آسیب‌شناسی می‌کنیم. پخش سخنان رهبری در خصوص اهمیت اطلاع‌رسانی دینی، گزارش‌های مردمی توسط آزاده کرمی و بیان آمار و اطلاعاتی در خصوص فضای مجازی از دیگر بخش‌های این برنامه است. قدرت نرم ساعت 11 و 15 دقیقه با گویندگی آرش احمدی پخش می‌شود.

رمضان به روایت اشعار مولانا

تجلی رمضان در شعر مولانا موضوع برنامه «شاعر در آیینه» است که امروز ساعت 16 از رادیو فرهنگ پخش می‌شود.

این برنامه با موضوع شعر و بررسی شاعران معاصر به‌سردبیری و تهیه‌کنندگی مرتضی صداقت‌گو و کارشناس مجری علیرضا بدیع و گویندگی سکینه ارجمندی پخش می‌شود. عباس یکرنگی شاعر معاصر درباره اشعار مولانا با مضمون ماه رمضان صحبت خواهد کرد.

بازگشت سلام کوچولو به رادیو

مدیر رادیو ایران اعلام کرد امیدوار است برنامه «سلام کوچولو» از ابتدای مردادماه به این شبکه رادیویی بازگردد.

به گزارش مهر، برنامه سلام کوچولو با اجرا و گویندگی عذرا وکیلی حدود 42 سال از رادیو ایران پخش می‌شد و اواخر اسفندماه 93 این گوینده و تهیه‌کننده پیشکسوت رادیو با مخاطبان خود در این برنامه خداحافظی کرد و گفت به زمان نیاز دارد تا این برنامه را با انرژی و ایده‌هایی نوتر روی آنتن ببرد.

حالا احمدپور، مدیر رادیو ایران این نوید را داده که برنامه سلام کوچولو بار دیگر به رادیو ایران برخواهد گشت.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها