دو مرورگر کروم و فایرفاکس بیشترین سهم کاربران را در وبگردی‌های اینترنتی به خود اختصاص می‌دهد. هر دو مرورگر نیز از قابلیت جستجو پشتیبانی می‌کند، اما کاربرانی که برای کسب اطلاعات بیشتر درباره محتوای مشاهده شده در صفحات وب، از کلیک راست روی عبارات مورد نظر و انتخاب گزینه Search on Google کمک می‌گیرند، بخوبی می‌دانند جای خالی گزینه‌های دیگری همچون جستجو در بخش تصاویر بینگ، جستجو در ویکی‌پدیا و... در این مرورگرها کاملا احساس می‌شود.
کد خبر: ۸۰۴۷۲۲
جستجوی عبارت انتخابی در جستجوگرهای انتخابی

قصد داریم افزونه‌هایی را برای استفاده در این دو مرورگر به شما معرفی کنیم که با استفاده از آنها می‌توانید براحتی با انتخاب عبارت دلخواه در صفحات وب و فشار کلیک راست ماوس، عملیات جستجو را در موتورهای جستجوگر دلخواه خود انجام دهید.

نام افزونه: Context Menu Search و Search This On
مرورگر: کروم، فایرفاکس

به کمک این افزونه‌ها به استفاده از گوگل محدود نخواهید بود و می‌توانید علاوه بر استفاده از جستجوگرهای موجود در افزونه، هر جستجوگر دلخواه دیگر را نیز به کلیک راست ماوس اضافه کرده یا ترتیب نمایش آنها را تغییر دهید.

افزونه‌ Context Menu Search با قابلیت نصب در مرورگر کروم، به‌طور پیشفرض از 40 جستجوگر مختلف پشتیبانی می‌کند و از لینک زیر قابل دانلود است:

http://bit.ly/clicksearch1

همچنین افزونه‌ Search This On با قابلیت مشابه (بدون پشتیبانی از افزودن جستجوگر دلخواه) در مرورگر فایرفاکس قابل استفاده است و با مراجعه به این لینک می‌توانید این مرورگر را دریافت و نصب کنید:

http://bit.ly/clicksearch2

کلیک (ضمیمه یکشنبه روزنامه جام جم)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها