به گزارش جام جم آنلاین، در حالی که استیشن گلف اسپرتواگن R با انتقال نیرو به هر چهار چرخ و قدرت 292 اسببخار، با پلتفرمی مشابه، هنوز رکوردگیری خود را شروع نکرده، شعبه اسپانیایی فولکس یعنی، سئات دیفرانسیل جلوی کوپرا با نیروی کمتر، رکورد خود را ثبت کرده است.
سئات لئون ST کوپرا در پیست معروف آلمانی رکورد 7 دقیقه و 58 ثانیه و 12 صدم ثانیه را ثبت کرد و نخستین استیشن واگنی نام گرفت که در زیر 8 دقیقه یک دور، این پیست را طی کرده است.
این رکورد از این جهت جالب است که از برخی از سوپراسپرت های سال های نهچندان دور هم، زمان بهتری میباشد.
بهعنوان مثال میتوان رکورد آئودی R8 با موتور 8 سیلندر در سال 2007 را نام برد که 8 دقیقه و 4 ثانیه است یا نیسان اسکای لاین R33 GT-R که در 7 دقیقه و 59 ثانیه این پیست را دور زده است.
مدل استیشن حتی با وجود 45 کیلوگرم وزن بیشتر، از برادران هاچبک خود یعنی مدلهای کوپرا 280 SC هم 0.4 ثانیه سریعتر پیست را طی کرده است.
مدلهای هاچبک، اوایل سال گذشته رکورد پیست نوربرگ رینگ را از آن خود کردند، اما دیری نپایید که رنو مگان 275 تروفی R رکورد اتومبیل های دیفرانسیل جلو در جهنم سبز را با زمان 7 دقیقه و 54.3 ثانیه به خود اختصاص داد.
شتاب صفر تا 100 کوپرای ST هم 6.1 ثانیه و بیشینه سرعت آن 250 کیلومتر بر ساعت است. موتور 2.0 لیتری توربوی این اتومبیل 276 اسببخار قدرت و 350 نیوتنمتر گشتاور تولید میکند و با یک گیربکس شش سرعته دستی جفت میگردد.
از دیگر ویژگیهای این مدل، چرخهای 19 اینچی آلومینیومی، دیفرانسیل جلوی با لغزش محدود، دیسکهای ترمز برمبو با کالیپرهای 4 پیستونی، تایرهای صاف و نسبتاً نرم ویژه پیست و صندلیهای مسابقهای ویژه را میتوان نام برد.
با هم فیلم رکوردشکنی سئات را ببینیم. (پدال)
در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح شد
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح شد
گفتوگوی بیپرده با محمد سیانکی گزارشگر و مربی فوتبال پایه
گفتوگو با محسن بهرامی، گوینده کتاب «مسیح بازمصلوب»
در استودیوی «جامپلاس» میزبان دکتر اسفندیار معتمدی، استاد نامدار فیزیک و مولف کتب درسی بودیم