تجربه شاعران خارجی از سفر به ایران

سردلبران از نگاه دیگران

شاعران و داستان‌نویسان جوان در قزوین گردهم می‌آیند

جشنواره شعر و داستان جوان سوره با حذف جوایز مادی برای برگزیدگان، از این به بعد فرصت انتشار اثر را برای برگزیدگانش فراهم می‌کند. آن هم به این شرط، کتابی که برگزیدگان در مدت یک سال فرصت ارائه آن را دارند باید در بخش شعر حداقل شامل ۵۰ اثر شود و در بخش داستان حداقل ۲۰ داستان را در برگیرد و مورد تائید کارشناسان مرکز آفرینش‌های ادبی حوزه هنری نیز قرار بگیرد.
کد خبر: ۷۹۸۷۹۳

به گزارش جام‌جم، تالار مرحوم امیرحسین فردی حوزه هنری روز گذشته میزبان نشست خبری سیزدهمین جشنواره شعر و داستان جوان سوره بود که با حضور سعید بیابانکی دبیر هنری و محمد کرم‌اللهی دبیر اجرایی این جشنواره برگزار شد.

بیابانکی در این نشست ابتدا اشاره‌ای به پیشینه این جشنواره داشت و گفت: جشنواره شعر و داستان جوان به صورت چرخشی و هر ساله در یکی از استان‌های کشور برگزار می‌شود و شرط شرکت در آن داشتن حداکثر ۳۰ سال سن است. به همین دلیل جشنواره‌ای مختص جوانان به شمار می‌رود و منطبق با اهداف حوزه هنری در راستای کشف استعدادهای جوان است.

او در ادامه از خروج جشنواره از رقابت مادی سخن گفت و توضیح داد: در شیوه جدید همه حاضران در جشنواره مبلغی را به عنوان هدیه و پاداش حضور در مرحله نهایی دریافت می‌کنند، اما افراد برگزیده به جای هدیه مادی، صاحب فرصت یکساله ارائه اثر به مرکز آفرینش‌های حوزه هنری می‌شوند تا در صورت تائید، منتشر شود. کتابی که برگزیدگان در مدت یک سال فرصت ارائه آن را دارند باید در بخش شعر حداقل شامل ۵۰ اثر و در بخش داستان حداقل ۲۰ داستان را در برگرفته و مورد تائید کارشناسان مرکز آفرینش‌ها نیز قرار بگیرد.

به گفته بیابانکی، در اختتامیه این جشنواره ۱۰ نفر گواهی فرصت ارائه اثر را به دست خواهند آورد که به ترتیب شامل ۳ نفر در بخش داستان کوتاه بزرگسال، یک نفر در داستان کوتاه کودک و نوجوان، ۳ نفر در شعر کلاسیک، یک نفر در شعر کودک و ۲ نفر در شعر آزاد خواهد بود.

محمد کرم‌اللهی هم در این نشست از میزبانی قزوین در مراسم پایانی جشنواره سخن گفت و افزود: امسال در جشنواره ۳ کارگاه داستان، شعر کودک و نوجوان و شعر و ترانه تعریف شده است که هرکدام در دو نوبت اجرا می‌شود.

کرم اللهی همچنین از برگزاری محفل شعر اردیبهشت شعر مینودری شامل شب شعر بزرگ با حضور ۱۲۷ شاعر و ادیب از سراسر کشور در حاشیه این جشنواره خبر داد و گفت: امسال برای حضور ۲۵۰ نفر در کارگاه‌های جشنواره برنامه‌ریزی شده است.

سیزدهمین جشنواره شعر و داستان جوان سوره از صبح امروز در قزوین آغاز می‌شود و به مدت 2 روز ادامه خواهد داشت.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها