معاون سازمان امور مالیاتی اعلام کرد:

۴ گروه جدید مشمول مالیات بر ارزش افزوده

قائم‌مقام وزیر صنعت در امور تجارت تصریح کرد: به‌بهانه افزایش نرخ مالیات بر ارزش افزوده و دستمزدها به بخش‌های مختلف اقتصادی اجازه افزایش قیمت نمی‌دهیم.
کد خبر: ۷۹۵۰۷۰

مجتبی خسروتاج در گفت‌و‌گو با تسنیم با تاکید بر این‌که ستاد تنظیم بازار در بخش‌های مختلف کالا و خدمات مسئول قیمت‌گذاری است، اظهار کرد: بخش‌هایی که برای قیمت‌گذاری به تنظیم بازار مراجعه نکرده‌اند باید این کار را در دستورکار خود قرار دهند.وی خاطرنشان کرد: دلایل تقاضای صنایع برای افزایش قیمت در کارگروه تنظیم بازار بررسی و فقط در صورت صلاحدید اجازه افزایش قیمت به صنایع مختلف داده می‌شود. وی افزود: همچنین بنا بر بخشنامه معاون اول رئیس‌جمهور هرگونه افزایش قیمت باید با هماهنگی کارگروه تنظیم بازار انجام شود.

خسروتاج درباره درخواست افزایش قیمت سیمان در بازار مصرف نیز گفت: میزان تولید سیمان بیشتر از تقاضاست و با توجه به این‌که این محصول در بازار به‌صورت نسیه به فروش می‌رسد، کشش افزایش قیمت ندارد.وی تصریح کرد: در صورتی که امسال بازاری برای صادرات سیمان تولیدی کشور پیدا نشود بخش زیادی از تولیدات این بخش جذب بازار نخواهد شد.

قائم‌مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت ادامه داد: با آغاز فصل تابستان و افزایش ساخت و سازها بازار این محصول کمی رونق می‌گیرد، اما صرف‌نظر از پذیرش بازار، افزایش قیمت در هر کالایی بویژه کالاهای اساسی، ضروری و حساس حتماً با نظر کارگروه تنظیم بازار اجازه افزایش قیمت خواهند داشت و با متخلفان برخورد می‌شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها