با مدیاسنتر ویندوز خداحافظی کنید

نرم افزار چند رسانه ای مدیاسنتر که بیش از یک دهه به طور ثابت در نسخه های مختلف ویندوز وجود داشته، به زودی به طور کامل از این سیستم عامل حذف می شود.
کد خبر: ۷۹۴۳۹۲
با مدیاسنتر ویندوز خداحافظی کنید

به گزارش جام جم کلیک: البته مایکروسافت در سال 2009 توسعه مدیاسنتر را متوقف کرده بود؛ اما به روزرسانی آخرین نسخه موجود از آن برای ویندوز 8 نیز در قالب عرضه بسته هایی ادامه یافت.

حال رسما اعلام شده که در ویندوز 10 خبری از نرم افزار مدیاسنتر نخواهد بود و بنابراین با به روزرسانی ویندوز 7 به ویندوز 8.1 یا 10 مدیاسنتر به طور خودکار حذف می شود.

این نرم افزار اولین بار همزمان با عرضه ویندوز ایکس پی در سال 2001 عرضه شد تا مشاهده فیلم و ویدیو و برنامه های تلویزیونی را از کانال های مختلف ممکن کند. برخی شرکت های سازنده رایانه هم رایانه های خاصی را برای استفاده از این قابلیت طراحی کردند که مشاهده تلویزیون را با مدیاسنتر در منازل تسهیل می کرد.

اما علیرغم همه این اقدامات مدیاسنتر هرگز به یک برنامه و ابزار تفریحی چندرسانه ای محبوب و همه گیر مبدل نشد و شرکت های رقیب در سال های اخیر با عرضه ست تاپ باکس های قدرتمند مایکروسافت را به عقب راندند.

خود مایکروسافت هم با افزودن امکانات تلویزیونی و تفریحی به کنسول بازی Xbox One مدیاسنتر را به حاشیه راند و حال نیز از بازنشستگی رسمی آن خبر داده است.

منبع: فارس

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها