عرضه سیستم امنیتی ویژه برای دستگاه‌های همراه اندرویدی

قفل دستگاه اندرویدی خود را با صدا باز کنید

شرکت گوگل در برنامه‌های خود به ‌زودی یک قفل امنیتی ویژه برای دستگاه‌های اندرویدی ارائه خواهد کرد که تنها با صدای کاربر خود باز خواهد شد.
کد خبر: ۷۸۷۷۵۶
قفل دستگاه اندرویدی خود را با صدا باز کنید

جام جم کلیک: شرکت گوگل معمولا در برنامه‌های خود توجه چندانی به ساختن ساختارهای نیرومند برای رمزگذاری تلفن همراه توجهی ندارد و برای همین است که در طول این سال‌ها شاهد عرضه فناوری‌های ویژه و پیشرفته‌ای در زمینه تائید هویت صاحب دستگاه اندرویدی نبودیم، ابتدا سیستم شناسایی چهره عرضه شد که تقریبا دقتی کمتر از 50 درصد داشت و پس از آن نیز سیستم‌های دیگری عرضه شدند که هیچکدام نتوانسته‌اند به حد مطلوبی از امنیت برسند.

سرانجام پس از اینکه سال‌ها از عرضه اندروید گذشته است شاهد یک جهش خواهیم بود و این دستگاه‌ها به یک امکان امنیتی جدید مجهز خواهند شد. استفاده از سیستم‌های شناسایی صوتی برای تلفن‌های همراه هوشمند اندرویدی قرار است تا به‌عنوان ساختار جدید و ویژه‌ای برای این دستگاه‌ها عرضه شده و مورد استفاده قرار بگیرد که مسلما می‌تواند تنوع ویژه‌ای در این تلفن‌های همراه باشد.

این نوع بازکردن رمز می‌تواند بسیار محبوب گردد زیرا برخلاف موارد دیگری مانند شناسایی اثر انگشت، به یک ابزار جانبی نیاز نخواهد داشت و می‌توان در تمامی دستگا‌ه‌های موجود نیز از آن استفاده کرد و تنها یک نرم‌افزار رابط برای این کار مورد نیاز خواهد بود که گوگل برای ارائه آن مشکلی نخواهد داشت.

هنوز زمان دقیق عرضه شدن این پروژه توسط گوگل اعلام نشده است ولی نباید مدت‌ زمان زیادی را برای ارائه آن به انتظار نشست و به احتمال فراوان در چند ماه آینده شاهد عرضه بسته‌های به‌روزرسانی نرم‌افزاری برای سیستم‌عامل اندروید خواهیم بود که این امکان را به دستگاه‌ها اضافه می‌کنند و حتی این بسته‌ها ممکن است اندرویدهای قدیمی‌تر را نیز هدف قرار بدهند.

آناهیتا عیوض‌خانی
جام جم کلیک

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها