درخواست طلاق به خاطر رفیق‌بازی شوهر

قلیان، زندگی زوج جوان را دود کرد

مرد جوان نمی‌دانست با رفیق بازی و رفتن به سفره‌خانه‌ها به سبب اعتیادش به قلیان، مسیر زندگی‌اش به دادگاه خانواده ختم می‌شود. زن و شوهر جوان فقط دو سال از زندگی مشترکشان گذشته بود که به انتهای راه رسیدند. زن جوان از رفیق بازی‌های همسرش خسته شده بود. مرد خوشگذران اعتیاد شدیدی به مصرف قلیان داشت. برای همین هر شب بعد از این‌که از محل کارش بیرون می‌آمد به جای رفتن به خانه، همراه دوستانش به قهوه‌خانه می‌رفت. همین موضوع باعث اختلاف آنها شد تا جایی که زن جوان چند وقت قبل به دادگاه خانواده تهران رفت و درخواست طلاق داد. پس از آن احضاریه‌ای به دست شوهر وی رسید و بعد از تعطیلات عید هر دو در دادگاه حاضر شدند.
کد خبر: ۷۸۵۸۰۸

قاضی عموزادی، رئیس شعبه 268 دادگاه خانواده تهران پرونده زوج جوان را باز می‌کند و از مرد جوان می‌پرسد: همسرتان درخواست طلاق داده و علت جدایی را خوشگذرانی شما عنوان کرده است، این موضوع را قبول دارید؟

مرد بیست‌وهفت ساله می‌گوید: مرتب به من گیر می‌دهد، از صبح تا شب کار می‌کنم، یک ساعت را نمی‌توانم با دوستانم بگذرانم. من ازدواج کرده‌ام تا آرامش داشته باشم، نمی‌دانستم که قرار است همه آزادی‌هایم محدود شود و هر شب با دعوا و اعصاب خراب سرم را روی بالش بگذارم.

در همین هنگام زن جوان با عصبانیت حرف‌های همسرش را قطع می‌کند و می‌گوید: آقای قاضی شوهرم هنوز در عالم مجردی است و فراموش کرده که ازدواج کرده. او هر شب با دوستانش به قهوه‌خانه می‌رود و اعتیادش به قلیان و رفیق بازی زندگیمان را نابود کرده است. اوایل زندگی اعتراضی نمی‌کردم زیرا هفته‌ای یکی، دو بار با دوستانش به تفریح می‌رفت. اما هر شب باید در خانه قلیان می‌کشید. هرچه می‌گفتم برای سلامتی‌اش ضرر دارد فایده‌ای نداشت اما تازگی‌ها، هر شب با دوستانش به قهوه‌خانه می‌رود و شب دیر وقت به خانه می‌آید. حتی تلفن همراهش را پاسخ نمی‌دهد. من از این وضع خسته شده‌ام، وقتی هم اعتراض می‌کنم شروع می‌کند به داد و فریاد.وی ادامه می‌دهد: چند وقت قبل حسابی با هم درگیر شدیم و من از خانه قهر کردم. بعد از یک هفته دوباره با هم آشتی کردیم و با وساطت بزرگ‌ترها به خانه برگشتم. فکر می‌کردم همه چیز درست خواهد شد اما اشتباه فکر می‌کردم. همه چیز مثل سابق بود و او هرروز با دوستانش قرار تفریح و گردش و رفتن به قهوه‌خانه را داشت تا دور هم قلیان بکشند. من هم دیگر نتوانستم به این زندگی ادامه بدهم، برای همین درخواست طلاق دادم.

حرف‌های زن جوان که تمام می‌شود، شوهر وی ادامه می‌دهد: همسر من زن بداخلاق و بهانه‌گیری است. اوایل زندگی خیلی زود از محل کارم بیرون می‌آمدم و به خانه می‌رفتم اما این زن به همه چیز ایراد می‌گرفت. تا جایی که زندگی برایم خسته‌کننده شده بود. به دنبال یک سرگرمی بودم. برای همین مانند گذشته تصمیم گرفتم بیشتر وقتم را با دوستان دوران مجردی‌ام بگذرانم. زندگی برایم یکنواخت و خسته‌کننده شده و من هم دیگر حاضر نیستم در کنار این زن زندگی کنم.

قاضی عموزادی در پایان جلسه وقتی اصرار این زن و شوهر را برای جدایی دید، حکم طلاق توافقی را صادر کرد.

سیما فراهانی

شما چه فکر می‌کنید؟

برای ما به شماره 3000011224 پیامک بزنید و بنویسید اگر شما جای زن جوان بودید چه تصمیمی می‌گرفتید؟

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها