معاون بیمه‌ای صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان اعلام کرد:

شرایط استفاده از بیمه فوت، از کارافتادگی و پیری روستائیان

جام جم سرا- رییس بیمارستان شهید مطهری، با بیان اینکه بیش از ۷۰ درصد تعرفه‌های جراحی بیماران سوختگی به بیمارستان و طرح نظام سلامت تعلق می‌گیرد، تاکید کرد: با توجه به افزایش روزافزون عارضه سوختگی در ایران و بالا بودن تعرفه‌های سوختگی، تنها ۲۰ درصد آن به جراح سوختگی مربوطه تعلق می‌گیرد.
کد خبر: ۷۸۵۲۷۶
چرا بیمه‌ها از هزینه درمان سوختگی حمایت نمی‌کنند؟

دکتر مصطفی دهمرده‌ای با اشاره به اینکه آمار صدمات حاصل از سوختگی در کشور‌های جهان سوم بیش از دیگر کشور‌ها است، افزود: ۶۰ درصد باقی مانده هزینه‌های درمان برای بیمارستان است که کاهش انگیزه جراحان را به دنبال دارد و با توجه به تعلق گرفتن تنها ۲۰ درصد تعرفه‌ها به جراحان سوختگی و آکادمیک بودن درمان، اگر پرداخت‌های مالی و بیمه منظم نباشد جراح سوختگی انگیزه کار را از دست می‌دهند این در صورتی است که عارضه سوختگی به عنوان مشکل سلامت عمومی شناخته شده است.

وی در ادامه تصریح کرد: ساخت و ساز‌های غیر متعارف و عدم رعایت نکات ایمنی از جمله عوامل شایع سوختگی در کشور است که در حوزه وظایف وزارت بهداشت نیست اما امید است که روزی این عوامل رفع شود تا آمار سوختگی به صورت چشم گیر کاهش یابد.

این فوق تخصص جراحی پلاستیک، با بیان اینکه یکی ازعوامل تاثیرگذاردردرمان سوختگی فضای فیزیکی مناسب است، خاطرنشان کرد: کمک به کنترل عفونت پس از سوختگی و ایجاد فضای جذاب برای پرسنل بیمارستان و بیماران موجب رعایت بهداشت بهتر و معاینه صحیح ترمی شود. همچنین فضای فیزیکی بیمارستان‌های سوختگی به منظور کاهش هزینه‌های مالی باید بر اساس استاندارد روز دنیا و متناسب با هدف که سوختگی ساخته شود.

دهمرده‌ای با اشاره به اینکه درمان به هنگام سوختگی می‌تواند بسیار کم هزینه باشد، تصریح کرد: اگر فیزیوتراپی در لحظه‌های اول سوختگی صورت گیرد و رشته‌های مختلف پزشکی برای درمان سوختگی همکاری به عمل آورند، هزینه درمان برای بیمارستان و بیمار بسیار کاهش می‌یابد.

رییس بیمارستان شهید مطهری با بیان اینکه درمان سوختگی به عنوان درمان پرهزینه از جانب بیمه‌ها حمایت نمی‌شود، تاکید کرد: در سوختگی‌های بالای ۶۰ درصد تنها راه نجات، استفاده از بانک پوست است. بنابراین درمان زخم سوختگی بسیار حاد شناخته شده است اما ۹۰ درصد افراد دچار عارضه سوختگی از قشر مستضعف هستند و از جانب بیمه‌ها حمایت نمی‌شوند.

وی با بیان اینکه اگر مراقبت‌های تکمیلی پس از ترخیص صورت نگیرد هزینه‌های درمان افزایش می‌یابد، گفت: عوارض روانی، منزوی شدن فرد، از کار افتادگی، خودکشی، اخراج از محل کار و خانه نشین شدن و افزایش آمار طلاق از جمله مهم‌ترین عوارض روانی و اجتماعی سوختگی است.

این متخصص جراحی پلاستیک در پایان یادآور شد: وجود مراکز فلوآپ و توان بخشی در تمامی بیمارستان‌ها برای کشوری با رتبه بالای سوختگی امری ضروری است چراکه اکثر مصدومان حاصل از سوختگی نیروی جوان و تولید کننده جامعه هستند و ایجاد اقدامات پیشگیرانه الزامی است. (ایسنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها