معاون بیمه‌ای صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان اعلام کرد:

شرایط استفاده از بیمه فوت، از کارافتادگی و پیری روستائیان

جام جم سرا- معاون بیمه‌ای صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر گفت: ۸ سطح درآمدی، با مبالغی از ۲۵۰ تا ۶۰۰ هزار تومان می‌توانند به عضویت صندوق بیمه درآیند که حق بیمه در این صندوق، ۱۵ درصد سطح درآمد انتخابی بیمه‌شده است و ۵ درصد را بیمه شده پرداخت می‌کند و ۱۰ درصد دیگر از طرف دولت تأمین می‌شود.
کد خبر: ۸۰۳۰۷۲
شرایط استفاده از بیمه فوت، از کارافتادگی و پیری روستائیان

عباس اورنگ درباره جمعیت تحت پوشش این صندوق اظهار کرد: در فاز اول روستائیان، کشاورزان ساکن و غیر ساکن و عشایر کشور تحت پوشش ما بودند که در پی تصویب قوانین بعدی، مجاز شدیم ساکنان شهرهای زیر 20 هزار نفر را نیز تحت پوشش ببریم. پس از آن هم جامعه رانندگان مشمول عضویت در صندوق شدند.
معاون بیمه‌ای صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر با بیان اینکه تخمین زده می‌شود جامعه هدف این صندوق شش تا هفت میلیون نفر باشند، گفت: در حال حاضر یک میلیون و 300 هزار بیمه شده در صندوق داریم.
اورنگ افزود: اکنون برای عضویت در صندوق هشت سطح درآمدی از 250 تا 600 هزار تومان درنظر گرفته شده است و حق بیمه در این صندوق، 15 درصد سطح درآمد انتخابی بیمه شده است که پنج درصد آن را بیمه شده پرداخت و 10 درصد آن را دولت تأمین می‌کند.

معاون بیمه‌ای صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر با بیان اینکه فرد اختیار دارد در بدو ورود هر سطح درآمدی را انتخاب و از سال‌های بعد بر اساس مقررات عمل کند، گفت: به عنوان مثال اگر فرد در ابتدای ورود به صندوق سطح درآمدی 600 هزار تومانی را انتخاب کند، باید ماهانه 30 هزار تومان بپردازد که در سال 360 هزار تومان شده و اعضا آن را به صورت یکجا و یک مرتبه در سال می‌پردازند. سهم دولت نیز دو برابر این مبلغ یعنی 60 هزار تومان است که سالانه 720 هزار تومان می‌شود.

به گفته وی صندوق در قبال دریافت این حق بیمه سه حمایت اصلی فوت، از کار افتادگی و پیری را ارائه می‌کند که معادل دو سوم سطح درآمدی به عنوان حقوق بازماندگی به فرد داده می‌شود. (ایسنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها