نتایج نظرسنجی شبکه سی ان ان‌ /‌ او. آر. سی، در مورد رقابت‌های انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۱۶ آمریکا، نشان می‌دهد هیلاری کلینتون از حزب دموکرات با اختلاف ۱۰ درصدی از جب بوش جمهوریخواه پیشی گرفته است.
کد خبر: ۷۸۱۹۵۱

به گزارش فارس، بنابر این نظرسنجی، جب بوش نامزد پیشرو جمهوریخواهان در رقابت‌های انتخابات ریاست‌جمهوری 2016 آمریکاست و اسکات واکر فرماندار ایالت ویسکانسین، رند پائول سناتور ایالت کنتاکی، مایک هوکابی فرماندار سابق آرکانزاس و بن کارسون، جراح سابق مغز و اعصاب در رتبه‌های بعدی قرار دارند و رقابت تنگاتنگ است.

در این نظرسنجی، هریک از نامزدهای احتمالی جمهوریخواهان به صورت جداگانه با هیلاری کلینتون مورد مقایسه قرار گرفته‌اند. نظرسنجی سی‌.ان.‌ان نشان می‌دهد که فاصله کلینتون با نامزدهای برتر حزب جمهوریخواه بیش از 10 درصد است؛ به طوری که هیلاری کلینتون با 54 درصد از رند پائول با 43 درصد پیشی گرفته است.

از طرف دیگر، فاصله بین هیلاری کلینتون و جب بوش نیز از دو حزب دموکرات‌ و جمهوریخواه زیاد است به طوری که نظرسنجی سی‌.ان‌.ان نشان می‌دهد کلینتون با 55 درصد از بوش با 40 درصد پیشی گرفته است.

طبق این گزارش، در رقابت بین نامزدهای دموکرات برای انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا، کلینتون با اختلاف حدود 50 درصدی از «جو بایدن» معاون اوباما پیشی گرفته است و کلینتون از حمایت 62 درصدی و بایدن از حمایت 15 درصدی برخوردارند. همچنین «الیزابت وارن» با حمایت 10 درصدی در جایگاه سوم قرار دارد و بقیه نامزدهای دموکرات در رقابت‌های انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا از حمایت بیش از 5 درصد بهره‌مند نیستند. این نظرسنجی، بین روزهای سیزدهم تا پانزدهم مارس از طریق تلفن صورت گرفت و 1009 آمریکایی در آن شرکت داشتند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها