در خلال خبر شکست‌های پی‌درپی داعش در عراق و سوریه، برخی خبرها از اختلاف شدید میان این گروه تروریستی حکایت دارد. در تازه‌ترین این خبرها اعلام شد ابوجعفر حطاب، قاضی‌القضات اهل تونس داعش به دلیل احکام سختگیرانه و افراطی علیه مخالفان و اسرای جنگی سر بریده شد.
کد خبر: ۷۸۰۲۸۷

به گزارش دویچه‌وله، اتهام قاضی حطاب «زیاده‌روی و اغراق در صدور احکام علیه مخالفان» بوده است. به نظر می‌رسد که تعصب و سرسختی وی در قضاوت حتی برای ابوبکر بغدادی، رهبر تروریست‌ها هم بیش از حد بوده است. این قاضی «تکفیر» را هم اغراق‌آمیز به کار می‌گرفت و تفسیر می‌کرد. پایگاه اشپیگل آنلاین نیز درباره این قاضی نوشت که وی تاکنون بسیاری از افراد را به مرگ محکوم کرده بود. ابوجعفر حطاب به گروه تروریستی «انصار الشریعه» در تونس تعلق داشت. بعدها وی به عنوان قاضی عالی دادگاه شرع داعش فعالیت کرد.

البته صدور احکام از سوی حطاب تنها مخصوص دشمنان و اسرای جنگی نبود. قاضی ارشد داعش پیشتر به صورت اغراق‌آمیز اعلام کرده بود کسی که کافر را مرتد اعلام نکند، خود کافر است. وی ایمن الظواهری، رئیس گروه تروریستی القاعده را به این دلیل مرتد اعلام کرد، ‌زیرا به گفته حطاب، وی شیعیان را به اندازه کافی دشمن تلقی نمی‌کند. وی همچنین جبهه النصره، دیگر گروه تروریستی فعال در سوریه را که با شبکه القاعده هم‌پیمان است، کافر و مرتد اعلام کرده بود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها